;
coinex

بد افزار Ghost Push می تواند کنترل دستگاه ها را بدست گرفته و برنامه های نا خواسته را نصب کند

بد افزار Ghost Push می تواند کنترل دستگاه ها را بدست گرفته و برنامه های نا خواسته را نصب کند

همه ی ما می دانیم که یکی از مزیت های استفاده از برنامه های موجود در گوگل پلی این است که از شر نرم افزار های مخرب و خطرات دیگر در امان هستیم. این موضوع در بیشتر مواقع صادق است اما شامل استثنا هایی هم می باشد. از قبیل این موارد می توان به Ghost Push اشاره کرد که یک تروجان پنهان در داخل برنامه های محبوب است و در حال حاضر موفق شده راه خود را به برنامه های رسمی بازار پیدا کند.

این کد مخرب توسط Cheetah Mobile در 18 سپتامبر کشف شد. همه چیز به سرعت پیش رفت و این نرم افزار مخرب حدود 900000 دستگاه را آلوده کرد، که رقم واقعاً قابل توجهی است. این دستگاه ها شامل بسیاری از گوشی ها و تبلت ها از تولید کنندگان مختلف می شود.

گذشته از دور زدن تمهیدات امنیتی که گوگل پلی و دیگر فروشگاه ها در نظر گرفته اند، Ghost Push توانسته است کنترل گوشی های هوشمند و تبلت ها را به طور کامل بدست آورد.

از جمله برنامه هایی که به این تروجان آلوده شده اند شامل نسخه های از ماشین حساب ها، Smart Toouch، Assistive Touch، Talking Tom 3، Easy Lock و تعدادی دیگر از برنامه ها می باشد.

پس از کسب کنترل کامل  یک دستگاه، هکرهای چینی قادر به اجرا عملیات نصب و راه اندازی این برنامه بدون رضایت کاربر خواهند بود. Cheetah Mobile تخمین می زند که بد افزار Ghost Push از این چرخه غیر قانونی 4050000 دلار در روز در آمد ایجاد می کند.

البته در حال حاضر نگرانی ها در این باره کمتر شده است، چرا که وجود این برنامه ها به سرعت در گوگل پلی در حال کم شدن است، هر چند که برخی از گوشی ها ممکن است تا کنون به آن مبتلا شده باشند. همان طور که گفته شد این یک ویروس است که می تواند به داخل گوشی شما نفوذ کند. اکثر آنتی ویروس ها نمی توانند این ویروس را تشخیص دهند اما Cheetah Mobile ابزاری درست کرده است که می تواند این ویروس را بکشد.

این برنامه در تشخیص برنامه های مخرب خوب عمل می کند، بنابراین اگر شما متوجه هر گونه فعالیت عجیب و غریبی در گوشی خود شدید باید این برنامه را اجرا کنید تا آن ها را از بین ببرد. نام این برنامه GHOST PUSH TROJAN KILLER نام دارد و می توانید آن را از گوگل پلی دریافت کنید.

ذکر این نکته ضروری است که بعضی مواقع حتی خود گوگل پلی هم امن نیست، بنابراین خیلی دقت کنید که برنامه هایتان را از کجا دریافت می کنید. ghost-push-graph

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    منم مشکل اتصال به دوربین ممکن نمیباشد رو روی گوشیم دارم با روشن و خاموش کردن مشکل حل میشه ولی چند تا عکس که میگیرم دوباره همون طور میشه مدل گوشیم lenovo s939 لطفا” منو راهنمایی کنید اگه میشه جوابو به ایمیلم بفرستید ممنون

    پاسخ

    سلام
    لطفا میشه راهنماییم بفرمایید که با مشکل «اتصال دوربین ممکن نمی باشد»چه کاری رو گوشیم بایسی صورت بگیره
    اگه امکانش براتون هست جوابمو ایمیل کنید لطفا
    تشکراز راهنماییتون

    پاسخ