;
coinex

چگونه با دوربین گوشی خود به تماشای خورشید گرفتگی بنشینیم و از آن عکس بگیریم؟

چگونه با دوربین گوشی خود به تماشای خورشید گرفتگی بنشینیم و از آن عکس بگیریم؟

در روز دوشنبه، 21 اوت (30 مرداد)، ساکنان آمریکای شمالی می‌توانند به راحتی با استفاده از دوربین گوشی خود یک رویداد نجومی خورشید گرفتگی بسیار نادر را تماشا کنند. این رویداد که به آن “مسیر ابدیت” هم گفته می‌شود، به طور کامل تنها توسط ساکنان ساحل لینکلن، منطقه اورگن، چارلستون و کارولینای جنوبی قابل دیدن است؛ با وجود این ساکنان مناطق دیگر هم می‌توانند بخشی از آن را ببینند. در این مطلب به شما یاد می‌دهیم که چگونه با استفاده از دوربین گوشی خود به تماشای خورشید گرفتگی نشسته و از آن عکس یا فیلم بگیرید.

اپل اخیرا اعلام کرده است که دوربین های گوشی های آیفون می‌توانند از این رویداد خورشید گرفتگی بدون هیچ مشکلی عکس برداری کنند اما این تنها قابلیت گوشی‌های هوشمند نیست، به این نحو که شما می‌توانید با استفاده از گوشی‌های خود به راحتی از این رویداد بزرگ نجومی یک مستند جالب بسازید. تیمی از دانشمندان شهر کوپرتینو در این رابطه گفته اند:

شما می‌توانید به راحتی با گرفتن دوربین گوشی آیفون خود به سمت خورشید و رویداد خورشید گرفتگی از آن عکس بگیرید، بدون اینکه آسیبی به سنسورها یا لنزهای دوربین گوشی شما وارد شود.

همان طور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند لنزهای بسیار کوچکی دارند؛ ال جی به تازگی توانسته است با استفاده از دیافراگم‌های f/1.6 در ساخت دوربین گوشی‌های خود نور بیشتری را در تصاویر گرفته شده ایجاد کند اما این لنزها هم به فیلترهایی مجهز شده‌اند تا مقدار نوری را که روی سنسور دوربین می‌افتد، کمتر کنند؛ علاوه بر این بیشتر کاربران در هنگام عکاسی تنظیمات دوربین گوشی‌های خود را روی حالت خودکار می‌گذارند؛ در این حالت نرم افزار دوربین زمان‌های پرتوگیری بسیار کوتاهی را انتخاب می‌کند در حالی که مقدار نور بیشتری برای عکاسی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی خود به طریق زیر از یک رویداد خورشید گرفتگی عکس بگیرید، بدون اینکه از DSLR استفاده کنید:

  • از عینک‌های مناسب برای محافظت از چشمان خود استفاده کنید؛ اگر که می‌خواهید شبکیه چشم شما آسیب نبیند، این اولین اقدامی است که باید آن را انجام دهید. بیشتر عینک‌هایی که در بازار موجود هستند استاندارد ISO 12312-2 را ندارند و نمی‌توانند از چشمان شما در مقابل اشعه‌های مضر محافظت کنند. برای اینکه بدانید عینک‌های چه برندهایی می‌توانند از چشمان شما محافظت کنند، می‌توانید به لیست منتشر شده توسط انجمن فضاشناسی آمریکا مراجعه کنید.
  • برای محافظت از گوشی خود هم از همان عینک استفاده کنید؛ شما عملا می‌توانید بدون آسیب زدن به گوشی خود از منظره خورشید گرفتگی عکس بگیرید اما اگر که می‌خواهید عکس‌های زیباتری داشته باشید بهتر است که از فیلترهای مناسبی مانند عینک‌هایی که برای محافظت از چشمان خود می‌خرید، استفاده کنید. عدم استفاده از محافظ برای گوشی‌های آیفون یا اندروید باعث می‌شود که تنها یک درخشش سنسوری را روی عکس‌ها یا فیلم‌های خود داشته باشید.
  • قبل از شروع خورشید گرفتگی با استفاده از یک پایه نصب یا سه پایه زاویه عکاسی را تنظیم کنید؛ شما تنها 150 ثانیه فرصت دارید تا با دوربین گوشی خود از خورشید گرفتگی عکس بگیرید به همین دلیل باید قبل از شروع این رویداد زاویه عکاسی، فیلترهای مناسب و حتی انگشتان خود را آماده کرده باشید.
  • فیلتر خورشید گرفتگی یا عینک مخصوص را روی لنز دوربین گوشی خود بگذارید؛ قبل از شروع رویداد خورشید گرفتگی فیلتر یا عینک مناسب را روی لنز دوربین گوشی خود بگذارید و صبر کنید تا رویداد به طور کامل تمام شود تا بتوانید عکس‌های زیباتری بگیرید. اگر که می‌خواهید در طول وقوع رویداد خورشید گرفتگی از منظره عکس بگیرید، نتایج کار شما مانند این خواهد بود که در شرایط تاریک عکاسی کرده‌اید، به همین دلیل توصیه می‌شود که تنظیمات دوربین گوشی خود را روی حالت نور کم قرار دهید.

به همین سادگی! شما می‌توانید در هنگام خورشید گرفتگی از همه قابلیت‌های دوربین گوشی خود استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که قبل از شروع رویداد برای محافظت از خود و گوشی همراهتان از فیلترها یا عینک‌های مناسب استفاده کنید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر