;
coinex

کارمند دور کار موفق باید چه ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی داشته باشد؟

کارمند دور کاراغلب کارآفرینان موفق به دنبال ایجاد تحول در کسب و کار خود هستند. اگر شما هم جز این دسته از کارآفرینان جسور هستید یک پیشنهاد عالی برای شما داریم تا بتوانید اتومبیل کسب و کار خود را بدون گیرکردن در چاله‌های مشکلات به مقصد برسانید. سعی نمایید کارمند دور کار موفق استخدام کنید. البته استخدام این نوع کارمندان نیاز به دانستن فوت‌وفن‌هایی خاص دارد که اگر می‌خواهید آستین خود را برای استخدام آن‌ها بالا بزنید ما شمارا راهنمایی می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

امروزه افراد زیادی در فضای مجازی به‌عنوان کارفرما و کارمند به انجام کارهای خدماتی می‌پردازند که اغلب اوقات حاصل آن‌یک معامله برد برد است.

کار مجازی، دورکاری، کار در خانه یا … این پدیده را به هر نامی که بخوانیم محبوبیت خاص خود را دارد. افراد زیادی امروزه خود را کارمندان دور کار می‌دانند و به‌عنوان کارفرما یا کارمند از این روابط سود می‌برند.

البته قرار نیست هرکسی را که خارج از یک سازمان کار می‌کند یک کارمند دور کار یا کارمند دور کار موفق بدانیم. پس اگر خواستار چنین شرایط بالقوه‌ای از دیدگاه یک کارفرما هستید، زمانی کارمند دور کار را استخدام کنید که بدانید دنبال چه هستید.

شرایط کنونی دورکاری

بر اساس آمارهای اخیر موسسه گالاپ ۳۷ درصد از کارمندان آمریکایی تجربه دورکاری دارند. تعداد آن‌ها در دهه گذشته از ۳۰ درصد فراتر رفته و این درصد تقریباً چهار برابر ۹ درصد افرادی است که در سال ۱۹۹۵ دورکاری انجام می‌دانند.

افزایش در تعداد کارمندان مجازی ارتباط نزدیکی با پیشرفت فناوری دارد. بااین‌حال این تنها عامل مؤثر نیست: کارفرمایان مزایایی را دریافت می‌کنند که نتیجه فعالیت کارمند دور کار در کسب و کار آن‌هاست. در اینجا مواردی چند از این نوع مطرح است:

  • سودآوری بیشتر: باور کنید یا نه باید گفت که کارمندان دور کار درواقع سودآورتر از همتایانی هستند که در دفاتر کار می‌کنند. بر اساس یکی از گزارش‌های اخیر ۵۳ درصد از کارمندان دور کار اعلام کردند که تمایل بیشتری برای کار کردن در طول دوره کاری داشته‌اند که این درصد بزرگ‌تر از ۲۸ درصدی است که کارمندان دفتری به آن اشاره کردند. کارمندان دور کار همچنین اذعان داشتند که به دلیل نداشتن همکار، تمرکز بیشتر و درنتیجه برون داد روزانه بهتری دارند.
  • پس‌انداز پول‌ها: وقتی کارمندان از راه دور کار خود را انجام دهند، همه پول‌هایشان را می‌توانند پس‌انداز کنند. این‌گونه کسب و کارها به‌طور متوسط سالانه در هزینه‌های مسکونی ۱۰۰۰۰ دلار صرفه‌جویی می‌کنند درحالی‌که خود کارمندان نیز بیش از ۵۲۴۰ دلار از هزینه‌هایشان را می‌کاهند (کرایه رفت‌وآمد و خدمات دیگر). این مقدار سود برای هر دو طرف کافی است.
  • تغییرات استخدامی کمتر: تغییر کارکنان هزینه‌بر و طاقت فرساست. این کار توانایی کارمندان و مدیران را برای تمرکز بر روی فعالیت‌های سودآور کاهش می‌دهد و می‌تواند بر روی اعتبار شرکت در میان سایر گزینه‌های موجود تأثیر سو بگذارد. ظاهراً بر طبق یک مطالعه ۹۵ درصد از کارفرمایان اذعان داشتند که وجود کارمند دور کار در مجموعه تأثیری مثبت بر روی نرخ نگهداری داشته است.

با توجه به گفته‌های بالا دلیل اینکه دورکاری این‌همه محبوب است مشخص شد. هم به کارفرما و هم به کارمند سود می‌رساند، شرایطی را فراهم می‌آورد که هر دو راضی باشند.

جستجو برای این ویژگی­ها

وقتی‌که از سودهای بالای دورکاری برای سازمان خود آگاه شدید، ممکن است احساس کنید که باید سریعاً کارمندان کنونی را تغییر دهید و افراد تازه‌ای را برای پست‌های دورکاری استخدام کنید.

اما عجله نکنید، ابتدا اطلاعات مناسب برای شناخت این نوع کارمندان را کسب کنید. همه کارمندان دور کار موفق نیستند و نمی‌توانند بازده خوبی برای شما داشته باشند. تنها برخی افراد در این زمینه موفق‌اند، به‌ویژه اینکه فرد باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

۱- کسانی که در خودشان ایجاد انگیزه می کنند

درحالی‌که ممکن است برانگیختن کارمندان دفتری نسبتاً ساده به نظر آید، ماندن در راس کارکنان مجازی بسیار سخت‌تر خواهد بود. به همین دلیل است که کارمندان دور کار باید خود برانگیخته و مستقل باشند. آن‌ها باید بتوانند وظایف خود را بدون راهنمایی و سرپرستی به‌خوبی انجام دهند.

۲- منظم

درحالی‌که کارمندان دور کار ممکن است با عوامل مختل‌کننده‌ی مرتبط با محیط دفتر یا همکاران مواجه نباشند، اما آن‌ها هم موانع خاص خود رادارند. این موضوع به‌ویژه برای کسانی که در خانه کار می‌کنند، بارز است. به همین دلیل است که منظم بودن یک ویژگی بسیار مهم برای یک کارمند دور کار محسوب می‌شود. کارمندان دور کار باید بتوانند به میزان کافی بخوابند و تاریخ تحویل مشخصی برای ارائه‌ی کارهایشان داشته باشند و البته از واگذاری مسئولیت‌های شخصی در میانه‌ی کار اجتناب نمایند.

۳- قدرتمند بودن در مهارت‌های ارتباطی

ازآنجایی‌که کارمندان دور کار زمان زیادی را در ادارات صرف نمی‌کنند، باید روابط عمومی خوبی داشته باشند. آن‌ها باید از تلفن و ایمیل استفاده کنند و بدانند که چگونه از نتایج در روشی مشخص و فشرده کمک بگیرند. شما می‌توانید از فرد در مورد توانایی‌هایش برای استفاده از برنامه‌های ارتباطی تحقیق کرده و با او مصاحبه کنید.

۴- تجربه قبلی در زمینهٔ دورکاری

البته تجربه دورکاری الزامی نیست اما راهنمایی مناسب برای شما در صورت جستجو برای کارمندانی از این‌ دست است. بنابراین مطمئن خواهید شد که با تازه‌کار روبرو نیستید: گزینه‌های پیش رو همگی در مورد کار مستقل، آگاهی و زمینه قبلی را دارند.

۵- کاملاً در دسترس

به‌عنوان کارفرما نمی‌توانید تمام‌ روز را برای اطلاعات یا پاسخ‌های مورد نیاز به دنبال کارمند موردنظرتان باشید. به همین دلیل علاوه بر مکاتبه خوب، آن‌ها باید در زمان‌های موردنیاز و از قبل تعیین‌شده در دسترس و پاسخگو باشند. باید در طول روز کاری هر دقیقه چه از طریق تلفن یا ایمیل به آن‌ها دسترسی یابید.

۶- متخصص فنی

درنهایت کارمندان دور کار باید متخصصان فنی باشند. آن‌ها اکثریت زمانشان را صرف انجام کار با رایانه و سایر دستگاه‌ها می‌کنند. بنابراین باید برنامه‌های مهم را به‌خوبی بشناسند و بدانند که چطور از نرم‌افزارهای موردنیاز استفاده کنند‌. آخرین کاری که می‌توانید برای کارمندان مجازی خود انجام دهید تماس با گروه فناوری اطلاعات برای مشکلاتی است که قابل‌ حل نیستند.

انتخابی هوشمندانه داشته باشید

دورکاری سود زیادی دارد که کاملاً مشخص است اما همه به دنبال مسئولیت‌پذیری نیستند. یافتن این ویژگی کلید استخدام کارمند دور کار موفق است. اگر بتوانید افرادی را بیابید که دارای ویژگی‌های بالا باشند، بخش دورکاری کسب و کار شما با موفقیت همراه خواهد بود.

.

منبع: Entrepreneur

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر