;
coinex

قدم های مهم برای ضد عفونی کردن تلفن همراه به شکل صحیح در برابر ویروس کرونا

قدم های مهم برای ضد عفونی کردن تلفن همراه به شکل صحیح در برابر ویروس کرونا در نوشتار پیش رو آمده است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

شاید این واقعیت علمی تحقیق شده به گوش شما هم خورده باشد که دستگاه های تلفن همراه 10 برابر بیشتر از توالت های معمولی به ویروس و میکروب آلوده هستند و به مدت طولانی میکروب ها را بر روی سطح خود نگهداری می کنند.  با توجه به همه گیر شدن ویروس کووید 19 یا همان کرونا در آغاز سال 2020 میلادی، سازمان بهداشت جهانی توصیه های بهداشتی بسیاری در حوزه های مختلف از رعایت فاصله اجتماعی تا قرنطینه و نحوه ضدعفونی کردن وسایل و موادی که از بیرون تهیه می شوند ارائه کرد.

یک از این موارد ضدعفونی کردن دستگاه های هوشمند است چرا که کاربران زیادی در طول روز و ساعت های متمادی در حال استفاده از دستگاه های  هوشمند خود هستند. گوشی موبایل، تبلت ها و لپ تاپ ها مخصوصا اگر منحصر به یک فرد خاص نباشند و افراد زیادی از آنها استفاده کنند محل تجمع باکتری ها و ویروس ها هستند.

قدم های مهم برای ضد عفونی کردن تلفن همراه

با توجه به ضرورت ضدعفونی کردن گوشی موبایل در این شرایط در این مطلب روش ها صحیح ضدعفونی کردن گوشی های موبایل را مرور می کنیم. مطالعات نشان داده است که ویروس ها می توانند تا 96 ساعت بر روی سطوح فلزی و شیشه ای زنده بمانند و قابلیت تکثیر دارند. بنابراین تمیز کردن گوشی های موبایل باید به یک عادت تبدیل شود حتی در زمانی که کرونا از بین برود.

با توجه به اینکه برخی از کاربران گوشی های موبایل از روش های پیچیده ای برای تمیزکردن گوشی های همراه خود استفاده کردند تا جایی که در برخی موارد باعث آسیب صفحه نمایش گوشی ها شد، برخی از شرکت های تولید کننده دستگاه های هوشمند نظیر اپل اقدام به انتشار دستورالعمل هایی برای ضدعفونی کردن گوشی های موبایل نموده اند. با توجه به توضیه های منتشرشده بنظر میرسد دستورالعمل های مشترکی برای تمیز کردن همه موبایل ها وجود دارد.

ابتدا قاب و محافظ گوشی را جدا کنید

برای تمیزکردن و ضدعفونی دستگاه های موبایل ابتدا قاب موبایل را جدا کنید. قابل گوشی های موبایل باید به صورت جداگانه تمیز و در صورت امکان شسته شود. همانطور که در مقاله چند اصول مهم برای انتخاب قاب محافظ که از تلفن همراه شما به خوبی نگهداری کند مطالعه می کنید، قاب های گوشی های موبایل جنس های مختلفی دارند.

قاب پلاستیکی موبایل را می توانید با محلول آب گرم و صابون بشوئید. قاب های چرمی و سیلیکونی را خیس نکنید بلکه با یک پارچه آغشته به محلول شوستشو یا محلول آب و صابون به خوبی پاک کرده و با یک دستمال خشک کنید. قاب های چوبی موبایل را با محلول آب و سرکه تمیزک کرده و سپس خشک کنید.

 از دستمال های ضدعفونی کننده استفاده کنید

تمیز کردن گوشی در برابر ویروس کرونا

برای تمیز کردن تلفن همراه از مواد سفیدکننده و شوینده استفاده نکنید. این مواد پوشش روی صفحه نمایش را از بین می روند و در برخی موارد گزارش شده که سیستم اثر انگشت دچار نقص شده است. بهترین گزینه برای تمیز کردن صفحه گوشی موبایل استفاده از دستمال های ضدعفونی کننده آنتی ویروس و آنتی باکتریال است که جنس بسیار نرمی دارند خش و خراش بر روی صفحه گوشی ایجاد نمی کنند.

این دستمال ها خود به مواد ضدعفونی کننده آغشته هستند و در عین حال که قابلیت از بین بردن ویروس ها را دارند اما غلظت مواد تمیزکننده آنها بسیار کم است و به گوشی آسیب نمی رسانند.

در صورتی که قصد دارید از الکل برای ضدعفونی گوشی موبایل خود استفاده کنید، هرگز الکل را به صورت مستقیم به گوشی اسپری نکنید و اول ان را به پارچه نرمی اسپری کرده و گوشی را با پارچه تمیز کنید.

از دستمال میکروفایبر به جای دستمال های معمولی استفاده کنید

بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند برای تمیزکردن گوشی ها از دستمال های کاغذی یا پنبه استفاده می کنند. این مواد ممکن است باعث ایجاد خراش بر روی صفحه گوشی و گجت هایی هوشمند شود و همانطور که در اینجا به فاکتورهای مهم که هنگام انتخاب محافظ صفحه برای دستگاه های هوشمند باید به آنها توجه کرد اشاره شده است، صفحه نمایش ها جز مهمترین بخش های گوشی های هوشمند هستند که مراقبت از آنها بسیار ضروری است و در صورت خراب شدن گاهی معادل نصف قیمت گوشی باید صرف تعمیر آن شود.

برای جلوگیری از آسیب صفحه نمایش گوشی از دستمال های میکروفایبر استفاده کنید. این پارچه ها معمولا برای تمیز کردن لنز دوربین ها و یا عینک استفاده م شوند و بسیار نرم و نازک هستند و مانند دستمال های کاغذی و یا پنبه پرز از خود به جا نمی گذارند.

به دلیل حساسیت گوشی های هوشمند ورود هرگونه پرز یا قطعات پنبه و دستمال کاغذی به دال دستگاه باعث خرابی آن در دراز مدت می شود. دستمال میکروفایبر را به محلول مورد نظر خود آغشته کرده و گوشی هوشمند خود را تمیز کنید.

درزهای گوشی را به خوبی تمیز کنید

دقت کنید که درزها و حفره های گوشی نظیر محل اتصال شارژر گوشی و دوربین گوشی موبایل و سایر قسمت ها از چشم شما دور نماند. این بخش ها می توانند محلی برای تجمع ویروس و باکتری ها باشند.

برای تمیز کردن این قسمت ها می توانید از گوش پاک کن استفاده کنید. باز هم تاکید ی کنیم که ماده ضدعفونی کننده یا الکل را به طور مستقیم به خود گوشی اسپری نکنید و گوش پاک کن را داخل محلول فرو برده و درزها را به دقت تمیز کنید. دقت داشته باید که در هنگام تمیز کردن درزها، قاب گوشی را در بیاورید تا راحت تر بتوانید تمیزکاری کنید. حتی اگر گوشی شما ضد آب هم باشد، مراقب باشید که محلول شستشو وارد درزهای گوشی نشود.

مراقب پوشش اولئوفوبیکی صفحه نمایش گوشی باشید

نکات تمیز کردن گوشی با الکل

در ابتدای مقاله گفتیم که بیشتر گوشی های هوشمند ویژگی های صفحه یکسانی دارند و صفحه نمایش آنها با پوشش اولئوفوبیکی روکش شده است و تا حدی در برابر آب مقاوم هستند. در صورت استفاده مستقیم  از مواد ضدعفونی کننده، انواع سفید کننده و همچنین الکل بر روس صفحه نمایش، این پوشش از بین می رود و در برخی موارد ویژگی اثر انگشت به مرور دچار آسیب می شود پس به طور کلی از تماس این مواد به صورت مستقیم با گوشی خودداری کنید.

از فشار هوا برای تمیزکردن استفاده نکنید

اگر چه فشار هوا می تواند ذرات ریز گرد و غبار را از درزهای گوشی های موبایل خارج کند اما فشار هوا همچنین می تواند باعث آسیب به قسمت های داخلی گوشی نظیر میکروفون و دوربین شود . پس تا جایی که میتوانید از فشار هوا استفاده نکنید و در صورت لزوم با فشار بسیار کم تمیزکاری کنید.

لوازم جانبی گوشی را  هم ضدعفونی کنید

همانطور که خود گوشی در طول روز با جاهای مختلفی نظیر میز کار ، نیمکت پارک ، جیب لباس ، کیف و غیره در تماس قرار می گیرد لوازم جانبی موبایل نظیر کابل شارژر، کیف نگهدارنده شارژر، هندزفری و غیره نیز با جاهای مختلف تماس پیدا میکنند و امکان آلودگی انها بسیار بالا است. پس لازم است در تمیز کردن و ضدعفونی این لوازم جانبی نیز دقت داشته باشید.

عموما استفاده از دستمال آغشته با الکل برای ضدعفونی کردن این وسایل کافی است. دقت کنید که از اسپری کردن الکل روی گوشی های هدفون و هندزفری خودداری کنید زیرا ممکن است باعث از بین رفتن و آسیب هندزفری و هدفون شود.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر