;
coinex

گوگل می خواهد گجت های پوشیدنی اندرویدی را با آیفون سازگار کند

گوگل در حال آماده سازی برای ساختِ نرم افزار اندورید وِر (Android Wear software) خودش است که به گجت های پوشیدنی مثل ساعت های هوشمنداین قدرت را می دهد که با آیفونِ اپل کار کنند.

گوگل در حال آماده سازی برای ساختِ نرم افزار اندورید وِر (Android Wear software) خودش است که به گجت های پوشیدنی مثل ساعت های هوشمنداین قدرت را می دهد که با آیفونِ اپل کار کنند.

بر اساس گزارش فردی که با برنامه های گوگل آشناست، شرکت پشتیبانی از نرم افزار iOS اپل و وای فای را در نسخه بعدی اندروید وِر اضافه خواهد کرد که ممکن است تا چند هفته آینده عرضه شود. برنامه های گوگل اولین بار توسط The Verge اطلاع رسانی شده بود.

گوگل نظر دادن راجع به این موضوع را رد کرده است.

این حرکت می تواند به کاملا مشتری های بالقوه گوگل را گسترش دهد زیرا که این به آیفون اجازه خواهد داد که با ساعت های هوشمندی که از اندروید وِر استفاده می کنند، کار کند. اپل فقط در سه ماهه اول امسال 66.5 میلیون آیفون به فروش رسانده است. ساعت های هوشمند که بر پایه اندروید وِر گوگل کار می کنند، که در حال حاضر فقط با گوشی های هوشمند اندرویدی قادر به کار کردن می باشند، شروعِ کندی برای پاسخ گویی به نیازهای مشتریان بوده است.

سامسونگ، سونی و بخش موبایل شرکت موتورولا که سردمدارِ بازار ساعت های moto 360 است، به تازگی بهه سمتِ ساعت های هوشمندِ بر پایه اندروید وِر رو آورده اند. همچنین در کنگره جهانی موبایل که در ماه مارس برگزار شد، ال جی، ساعت اِربِین (Watch Urbane) خودش را رونمایی کرد، و این در حالی است که هوآوی نیز ساعتِ با شیشه یاقوت کبود (sapphire glass) خود را معرفی کرد.

بر اساس شرکت تحقیقاتی Canalys، 6 محصول در حال حاضر اندورید از وِر گوگل استفاده می کنند که تعدادشان بالغ بر 720000 دستگاه می باشد، یا به بیانی دیگر، 15.6 درصد از 4.6 میلیون محصول پوشیدنی ای که در سال 2014 استفاده شده اند.

اما اگاهی از ساعت های هوشمندِ مرهونِ اپل و اپل واچش می باشد. این ساعت برای پیش خرید از جمعه، 10 آپریل، در دسترس بوده و از 24 آپریل نیز رسما روانه بازار خواهد شد.

گوگل در مارسِ 2014 از اندروید وِر رونمایی کرد. این پلتفرم سالِ گذشته در کنفرانسِ I/O developer شرکت روی سِن معرفی شد، جایی که شرکت توانایی اش را در ادغامِ این پلتفرم با سرویس های ماشین و یا سنجشِ ضربان قلب، نشان داد. تیمِ اندورید وِر قول داده است که با گسترش بازار، این نرم افزار را متناوباً آپدیت نماید. در ماه سپتامبر شرکت اعلام کرد که ممکن است که به نرم افزار اجازه دهند که از طریق بلوتوث به دستگاه های دیگر متصل گردد تا به دستگاه های نزدیک اجازه تبادل داده با یکدیگر را بدهند.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خیلی عالی بود.ممنون

    پاسخ

    مطالبتون خیلی جالبه.ممنون

    پاسخ