;
coinex

سوالاتی که ما امیدواریم مایکروسافت در کنفرانس بیلد 2015 پاسخ دهد

 روز چهارشنبه این هفته، مایکروسافت کنفرانس بیلد خود را با سخنرانی هایی از بالاترین مقامات اجرایی شرکت، آغاز می کند. این کنفرانس با محوریت ویندوز 10 کار خود را آغاز کرده و سپس بر روی امواجی از HoloLens  به پیش رفته و با فراز و نشیب های در حال رشد یک پلت فرم ابری، محتوای خود را بیان می دارد.

روز چهارشنبه این هفته، مایکروسافت کنفرانس بیلد 2015 خود را با سخنرانی هایی از بالاترین مقامات اجرایی شرکت، آغاز می کند.

این کنفرانس با محوریت ویندوز 10 کار خود را آغاز کرده و سپس بر روی امواجی از HoloLens به پیش رفته و با فراز و نشیب های در حال رشد یک پلت فرم ابری، محتوای خود را بیان می دارد.

دیدن این که این رویداد به سرعت به فروش رسید، یک شاخص است که توسعه دهندگان بار دیگر در مورد آنچه مایکروسافت عرضه کرده است هیجان زده اند. با محو شدن ویندوز 8 از توجه و تماشای عموم، نوبت ویندوز 10 است که بدرخشد (بر تمام سیستم عامل ها) و بیلد رویدادی است که در آن توسعه دهندگان متوجه می شوند چه چیزهایی جدید است و نحوه کار با ویژگی های جدید چیست.

Windows 10

هنوز هم بسیاری چیز ها در مورد این سیستم عامل نامعلوم است مثلا این که کی عرضه خواهد شد. شرکت به طور گسترده گفته: “این تابستان” اما یک بازه زمانی طولانی است. ما خوش بین هستیم که مایکروسافت یک تاریخ برای انتشار آن به ما خواهد داد اما خیلی منتظر این اتفاق نباشید.

سوال دیگری که ما امیدواریم این شرکت پاسخ دهد، هزینه سیستم عامل است. مایکروسافت گفته است که ارتقاها در سال اول رایگان خواهد بود اما برای سازمان ها، مجوز های جدید و مسائلی که پس از یک سال اتفاق می افتد، همه آنها هنوز یک راز هستند.

ما همچنین در انتظار دیدن آنچه که در قبال پیام دادن اتفاق می افتد هستیم. این شرکت اعلام کرد که اسکایپ به سیستم عامل باز خواهد گشت با گزینه های پیام رسانی جدید (شامل متن و MMS)، واضح است که برخی از ویژگی های جدید این شرکت از بحث عقب نگه داشته شده است.

بسیاری امیدوارند که هفته آینده نسخه جدید ویندوز 10 را ببینید. با توجه به اینکه یک نسخه هفته گذشته بیرون آمد و در مراسم 21 ژانویه، این اتفاق چند روز پس از سخنرانی ای بود که در بیلد ارائه شد، ما ممکن است در طول این رویداد، ذره ای از آن را هم نبینیم.

بسیاری امیدوارند که هفته آینده نسخه جدید ویندوز 10 را ببینید. با توجه به اینکه یک نسخه هفته گذشته بیرون آمد و در مراسم 21 ژانویه، این اتفاق چند روز پس از سخنرانی ای بود که در بیلد ارائه شد، ما ممکن است در طول این رویداد، ذره ای از آن را هم نبینیم.

نسخه گوشی سوالات بیشتری را اینجا برمی انگیزد با این عنوان که مایکروسافت گفته است که تمامی برنامه های آفیس تا پایان ماه آوریل خواهد رسید. اما اعتقاد بر این است که به یک نسخه جدیدتر از سیستم عامل برای دانلود برنامه ها نیاز است . بنابراین، به نظر می رسد محتمل است که نسخه گوشی جدید می تواند این هفته منتشر شود تا برنامه های آفیس را ارائه دهد.

هنگامی که به ایکس باکس می آید، مایکروسافت در مورد زمانی که به روز رسانی بیرون خواهد آمد سکوت کرده است. ما می خواهیم بشنویم که این نیز کی می رسد، اما مشاهده می شود که این شرکت در مورد انتشار آن کم حرف است، انتظارات برای شنیدن چیز دیگر در مورد این نسخه پایین می باشد.

HoloLens

در ژانویه هنگامی که مایکروسافت HoloLens را نشان داد، جمعیت بسیاری بودند که درخواست چیز بیشتری داشتند.

در حالی که ما رو به نسخه ی نمایشی با تکنولوژی جدید داریم، و این شرکت چند فیلم نمایش داده است، آنها بعد از حادثه ژانویه سکوت کرده اند. در کنفرانس بیلد امسال، انتظار می رود این شرکت به صحبت بیشتر در مورد HoloLens، از جمله دموی جدید بپردازد.

این شرکت گفته است که دستگاه در سال جاری خواهد رسید اما احتمالا هنوز کمی زود است که تاریخ انتشار و مهمتر از آن قیمت گذاری، شنیده شود.

Visual Studio

آخر هفته، مایکروسافت صفحه جدیدی پست گذاشت درباره ویژوال استودیو 2015 ‘انتشار نسخه کاندید’ را هدف قرار داده است، که به این معنی است که به زودی پلت فرم، آماده کامل شدن از حالت پیش نمایش به انتشارِ کامل است. با دانستن این موضوع، شرکت به خوبی می تواند تاریخ انتشار محصول را اعلام کند.

Azure

فراز و نشیب های بستر های نرم افزاری ابری مایکروسافت در هر فصل در حال رشد می باشد. در واقع، نرخ اجرای ابر تجاری در حال حاضر 63 میلیارد دلار برای شرکت کسب می کند و هر هفت فصل نیز دو برابر می شود. مشاهده می شود که مخاطب کنفرانس بیلد کاملا از توسعه دهندگان (و نیز تصمیم گیرندگان) هستند، شرکت در مورد موفقیت های اخیرش در این زمینه و همچنین در مورد راه پیش رویش برای ماندن در کورس رقابت در این بازار، صحبت خواهد کرد.

علاوه بر آن، آنها در مورد چگونگی گسترش امکانات و موارد استفاده برای پلت فرم صحبت خواهند کرد و همچنین نشان می دهند که این پلتفرم با محصولات اصلی جدید (مانند Docker) نیز، چگونه کار خواهد کرد.

Surface

آخرین ضمیمه مایکروسافت به خانواده سرفیس (Surface) هفته آینده منتشر خواهد شد و در یک فضا پر از مشتاقان توسعه دهنده ویندوز، این زمان خوبی برای جا انداختنِ تبلت است. این شرکت قطعا در مورد دستگاه جدید و چگونگی تنظیم آن و همچنین لوازم جانبی در دسترس برای تبلت صحبت خواهد کرد.

آخرین ضمیمه مایکروسافت به خانواده سرفیس (Surface) هفته آینده منتشر خواهد شد و در یک فضا پر از مشتاقان توسعه دهنده ویندوز، این زمان خوبی برای جا انداختنِ تبلت است. این شرکت قطعا در مورد دستگاه جدید و چگونگی تنظیم آن و همچنین لوازم جانبی در دسترس برای تبلت صحبت خواهد کرد.

DirectX 12

DirectX 12 نه تنها برای PC گیمرها بلکه برای ایکس باکس وان نیز یک معامله بزرگ می باشد. مایکروسافت جهش هایی در بهبود عملکرد را که این تکنولوژی برای تبلت به ارمغان آورده است، به نمایش خواهد گذاشت و به احتمال زیاد از گیمرهای سرسختی که مشتاقانه در انتظار ورود این تکنولوژی جدید بودند، دلجویی خواهد کرد.

Hardware

تعجب نکنید از اینکه مایکروسافت چند بخش کوچک از سخت افزاری که ویندوز 10 را اجرا خواهد کرد به نمایش بگذارد. OEM ها (Original Equipment Manufacturer، اصطلاحی است که وقتی که یک شرکت، یک جز و یا یک زیر سیستمی که در تولیدات نهایی یک شرکت دیگر استفاده می شود را می سازد، به کار می رود.) برای اجرای سیستم عامل جدید آماده می شوند و همچنین برای حصول اطمینان از اینکه آن ها سخت افزارهای پر زرق و برق جدیدی در قفسه مغازه ها در اختیار دارند (یعنی سخت افزار جدید موجود برای این سیستم عامل موجود باشد)، شرکت ها هم اکنون برای تولید انبوه آماده می شوند.

نطق اصلی مایکروسافت درباره اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی این شرکت و طرح های آینده برای نرم افزار و سخت افزار می باشد. ما نیز سعی خواهیم کرد که این رویداد را برای شما عزیزان تحت پوشش قرار دهیم.

مهم ترین اخبار کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ را از عصر تکنولوژی، Techera دنبال کنید…

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر