;
coinex

دروازه مایکروسافت NET. به روی توسعه دهندگان لینوکس و مک باز شد

مایکروسافت در کنفرانس سالانه بیلد خودش گفت که مایکروسافت .NET را برای کاربران لینوکس و مک باز خواهد کرد. علاوه بر آن کاربران ویندوز می توانند که به پلتفرم کاندید .NET دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت در کنفرانس سالانه بیلد خودش گفت که مایکروسافت NET. را برای کاربران لینوکس و مک باز خواهد کرد. علاوه بر آن کاربران ویندوز می توانند که به پلتفرم کاندید NET. دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت، این مخالف قدیمی پلتفرم اپن سورس، هسته زمان اجرای NET. را برای کاربران لینوکس و مک منتشر ساخت، این حرکت طراحی شده است تا شبکه توسعه دهندگانش را به کدرهایی که آزادی بیشتری برای استفاده از سایر پلتفرم ها دارند، گسترش دهد. حال توسعه دهندگان به جای اینکه انتخاب کنند که می خواهند از کدام پلتفرم استفاده کنند، می توانند برنامه هایی بر پایه ابر (Cloud-base) بنویسند که می تواند بین چندین پلتفرم اجرا شود.

با این کار مایکروسافت، توسعه دهندگان تشویق شدند که این فریم ورک جدید NET. را آزمایش کرده و مایکروسافت نیز می تواند شروع به اشکال زدایی امنیتی و رفع باگ ها نماید.

آژور (Azure)

مایکروسافت راه حل های ابری خود را از جمله ابزار دیتا ورهاوس آژور SQL را آپدیت کرده است، که به شرکت این امکان را می دهد که داده های رابطه ای و داده های غیر ساخت یافته را ایزوله نماید. مایکروسافت همچنین Azure Data Lake را نیز اضافه کرده است که بدین دلیل طراحی شده است که به کلاینت ها اجازه دهد که آنچه که مایکروسافت به آن مقدار بینهایتی از داده می گوید را در فرم های اصلیش ذخیره کنند. این امر به شرکت این امکان را خواهد داد که داده ها را از هر منبعی (از جمله داده های ماشین به ماشین) تحلیل و پردازش نماید.

مایکروسافت همچنین افزود که آژور در 19 منطقه و در بیش از 1 میلیون سرور، در دسترس است. آژور در هر ماه پاسخگوی بیش از 90 هزار مشترک می باشد.

این امر همچنین 50 هزار میلیارد آبجکت به فضای ذخیره سازی ابری مایکروسافت برای بیش از 425 میلیون کاربر اضافه می کند. چهل درصد از درآمد مایکروسافت آژور از استارتاپ ها و ISP ها حاصل می شود.

Docker

در راستای حرکات مبتکرانه مایکروسافت برای اپن سورس، این شرکت همکاری خود را با داکر (Docker) گسترش داده تا توسعه دهندگان بتوانند هر سند ویندوزی را اپن سورس کرده و آن را روی پلتفرم داکر به اجرا درآورند.

داکر یک پلتفرم باز برای توسعه دهندگان و ادمین های سیستم برای ساخت برنامه های کاربردی است. با توسعه همکاری ها با داکر، مایکروسافت حالا می تواند توسعه دهندگان را قادر سازد تا کانتینر (container) های ویندوز را با کانتینر های لینوکس تطبیق و ترکیب کنند.

مهم ترین اخبار کنفرانس بیلد 2015 را از عصر تکنولوژی، Techera دنبال کنید…

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر