;
coinex

پژوهشگران اریکسون به سرعت اعجاب آور تکنولوژی 5G دست یافتند

در حالی که بسیاری از ما هنوز صبورانه منتظر پوشش مناسب و معقول 4G LTE هستیم، پژوهشگران اریکسون آماده تست تکنولوژی 5G با سرعت اعجاب آور هستند. اریکسون، وقتی سخن از زیرساخت های ارتباطاتی به میان می آید، یک نام بزرگ در این عرصه بوده که فن آوری های مختلف را در خارج از آزمایشگاه تست کرده است و همچنین می تواند یکی از کسانی باشد که شبکه های آینده 5G را به عرصه ظهور برساند. یکی از این ها اتصال چندگانه توزیع شده باMIMO  است – یک تکنولوژی است که اجازه می دهد تا دستگاه ها به برج های متعدد پینگ شوند و بیش از یک استریم داده در یک زمان ارسال کنند.

در حالی که بسیاری از ما هنوز صبورانه منتظر پوشش مناسب و معقول 4G LTE هستیم، پژوهشگران اریکسون آماده تست تکنولوژی 5G با سرعت اعجاب آور هستند.

اریکسون، وقتی سخن از زیرساخت های ارتباطاتی به میان می آید، یک نام بزرگ در این عرصه بوده که فن آوری های مختلف را در خارج از آزمایشگاه تست کرده است و همچنین می تواند یکی از کسانی باشد که شبکه های آینده 5G را به عرصه ظهور برساند. یکی از این ها اتصال چندگانه توزیع شده با MIMO است – یک تکنولوژی است که اجازه می دهد تا دستگاه ها به برج های متعدد پینگ شوند و بیش از یک استریم داده در یک زمان ارسال کنند.

با استفاده از این فن آوری، که در حال حاضر بخشی از استاندارد LTE نیست، پژوهشگران اریکسون قادر به دستیابی به سرعت های بسیار چشمگیر تا 10 گیگابیت در ثانیه بودند. اما همه آن ها برای اتصال به شبکه، زمان تاخیر بسیار داشتند، و همچنین این فن آوری به طور کلی می تواند انرژی بسیار کمتری از استانداردهای فعلی استفاده کند.

همه این ویژگی ها در ترکیب با توانایی پشتیبانی از دستگاه های بیشتر در همان شبکه، آینده بسیار روشنی برای تکنولوژی 5G ترسیم می کند. با انواع جدیدی از دستگاه ها که به صورت آنلاین در خواهند آمد و با هرچه محبوب تر شدن اینترنت اشیا (IoT)، نیازهای داده ای در جهان به صورت تصاعدی تا سال 2020 رشد خواهد کرد و این زمانی است که انتظار می رود این تکنولوژی به صورت تجاری اجرا شده باشد.

البته، در حال حاضر این هنوز فقط یک آزمایش برای اثبات مفهوم است، و با این حال، این سرعت قابل توجه در مقایسه با آنچه پژوهشگران دیگر به دست آورده اند کمرنگ می باشد. اما می توان گفت، خوب است بدانید که راه حل های این چنینی در چند سال آینده قرار است در دسترس قرار گیرد.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر