;
coinex

سامسونگ از صفحه نمایش های 55 اینچی OLED شفاف و آینه ای خود رونمایی کرد

سامسونگ دیروز از صفحه نمایش های 55 اینچی OLED شفاف و آینه ای خود رونمایی کرد. صفحه نمایش های شفاف چیز جدیدی نیست، حداقل زمان به نسبت زیادی است که ما از وجود آن ها مطلع هستیم. این ها اغلب در فیلم های علمی تخیلی و نمایش های تلویزیونی به عنوان نمادی از تکنولوژی های آینده استفاده می شوند و در سال های اخیر نیز شرکت هایی مثل Planar و سامسونگ این تکنولوژی را در مسیر دیگری گسترش داده اند اما هنوز برای تبدیل شدن این صفحه نمایش ها به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی بشریت، راه زیادی باقی است.

اکثر شرکت هایی که بر روی چنین صفحه نمایش هایی کار می کنند تمرکز خود را بیشتر روی استفاده تجاری این ها معطوف کرده اند تا استفاده خانگی، و قطعاً در رونمایی دیروز سامسونگ از این پنل 55 اینچی نیز همین رویکرد نهفته شده است.

صفحه نمایش شفاف سامسونگ رزولوشن Full HD یا 1080 * 1920 پیکسل را ارائه می دهد، و علاوه بر آن دارای ویژگی کنترل از طریق حرکات و صدا و همچنین تکنولوژی RealSense اینتل که از دوربین های سه بعدی استفاده کرده تا جهان واقعی پیرامون خود را مشاهده نماید، از جمله افرادی که در اطراف آن قرار دارند، می باشد. این صفحه نمایش دنیای جدیدی را به روی تبلیغات تعاملی باز خواهد کرد.

صفحه نمایش شفاف سامسونگ رزولوشن Full HD یا 1080 * 1920 پیکسل را ارائه می دهد، و علاوه بر آن دارای ویژگی کنترل از طریق حرکات و صدا و همچنین تکنولوژی RealSense اینتل که از دوربین های سه بعدی استفاده کرده تا جهان واقعی پیرامون خود را مشاهده نماید، از جمله افرادی که در اطراف آن قرار دارند، می باشد. این صفحه نمایش دنیای جدیدی را به روی تبلیغات تعاملی باز خواهد کرد.

شرکت گفت انتظار می رود که این صفحه نمایش ها برای برنامه های علائم نوآورانه در محیط های حمل و نقل و اطلاعات عمومی استفاده شود.

بر اساس همان تکنولوژی OLED، صفحه نمایش دیگری که امروز سامسونگ از آن رونمایی کرد، سطحی منعکس کننده و بازتابی داشت و آن را تبدیل به آینه ای غول آسا می کند که بر روی آن محتوا به نمایش در خواهد آمد.

بر اساس همان تکنولوژی OLED، صفحه نمایش دیگری که امروز سامسونگ از آن رونمایی کرد، سطحی منعکس کننده و بازتابی داشت و آن را تبدیل به آینه ای غول آسا می کند که بر روی آن محتوا به نمایش در خواهد آمد.

طبیعتاً این ویژگی باعث خواهد شد که کاملا مناسبِ موقعیت های واقعیت افزوده باشد، این ویژگی در کنار RealSense و با وجود صفحه آینه مانند آن، به طور مثال می تواند در فروشگاه های لباس استفاده گردد، به طوری که بدون اینکه نیازی به پوشیدن لباس باشد می تواند نمایش دهد که لباس های مختلف چه نمایی در تن شما خواهند داشت. سامسونگ اشاره کرد که “این اتاق پرو مجازی می تواند از نقطه نظر فروش در خرید های امروزی باعث پیشرفت بسیاری شود.”

این شرکت همچنین با شرکت جواهرآلات چو سانگ سانگ (Chow Sang Sang) همکاری می کند تا به عنوان اولین خرده فروشی، از این پنل های تجاری OLED پیشرفته به عنوان صفحه نمایشی برای گردن بند مجازی، استفاده نماید که در آن مشتری ها به سادگی و تنها با نگاه کردن به آینه می توانند گردن بند های زیبایی را امتحان کنند.

شرکت همچنین اضافه کرد که این صفحه نمایش های آینه ای می توانند در آینده به عنوان آینه منازل نیز استفاده گردند، اما در حال حاضر تمرکز بر کاربردهای تجاری بوده تا مشتری های خانگی. در حالی که سامسونگ قیمت و جزئیات در دسترس قرار گرفتن این دو صفحه نمایشش را دیروز فاش نساخت، شما می توانید اطمینان داشته باشید که محدوده قیمتی آن در حدی نخواهد بود که مناسب برای کاربردهای خانگی باشد و تا زمانی که این تکنولوژی نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگیرد و به طبع آن قیمتش کاهش نیابد، به نظر نمی رسد که این وضعیت تغییر زیادی کند.

اما اگر هنوز شما به دنبال صفحه نمایش هایی با ویژگی های جالب هستید، همیشه می توانید روی مایکروسافت سرفیس هاب حساب باز کنید که چند هفته دیگر وارد پیش فروش این محصولش شده و قیمت آن نیز از 6999 دلار آغاز خواهد شد.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر