;
coinex

پهباد ها پر سر و صدا هستند، به همین دلیل ناسا می خواهد آنها را ساکت کند

نمونه اولیه یک پهباد توسط ناسا آزمایش شده که در تلاشی برای ساکت تر کردن همهمه ی به وجود آمده توسط پهبادها، به ده موتور مختلف مجهز شده است.

نمونه اولیه یک پهباد توسط ناسا آزمایش شده که در تلاشی برای ساکت تر کردن همهمه ی به وجود آمده توسط پهبادها، به ده موتور مختلف مجهز شده است.

احتمالا شما تصور خواهید کرد که موتور های بیشتر، این پهباد را  پر سر و صداتر  خواهد کرد، اما ناسا در حال کار بر روی این قاعده ی کلی که، چندین موتور کوچک از تعداد کمتری از نمونه های بزرگتر آن ساکت تر هستند، می باشد. هریک از این موتورها با تفاوت کمی، در سرعت های مختلفی کار می کنند تا از ترکیب این صداها و تبدیل شدن به یک صدای بلند تر جلوگیری شود.

GL-10 که مخفف greased lightning می باشد، ۸ موتور روی بال ها و ۲ موتور بر روی دمش (انتهایش) دارد. این موتور ها از فیبر کربن ساخته شده اند. بالهایی به طول ۳ متر دارند، که می توانند بصورت عمودی از زمین بلند شوند. تکنولوژی خاموش (silencing technology) بدین معنی است که وقتی پرواز بیشتر از ۳۰ متر ارتفاع داشته باشد غیر قابل شنیدن خواهد بود.

مارک مور (Mark Moore) کنترل کننده ی پروژه گفت این پهباد که در برنامه ی تحویلی پکیج هدف گذاری شده لازم است که هم ایمن و هم بی سروصدا باشد. او می گوید: “این دقیقا همان چیزی است که توزیع نیروی محرکه ی الکتریکی را فراهم می کند.”

اما این فناوری بدون شک برای ارتش هم جالب خواهد بود. برنامه های آینده شامل هواپیماهای سرنشین دار و بزرگتر با استفاده از تکنولوژی مشابه می باشد که با اندازه ی موشک Predator آمریکا مطابقت خواهد کرد.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر