;
coinex

شما می توانید اولین ربات عاطفی جهان را داشته باشید، اما جرئت نمی کنید آن را نادیده بگیرید

Softbank، شرکت رباتیک توکیو، در حال آماده شدن برای راه اندازی طرح اخیر خود می باشد. این طرح یک ربات به نام "پپر" (Pepper) است که نه تنها احساسات انسانی را تشخیص می دهد بلکه می تواند به آنها پاسخ هم بدهد.

Softbank، شرکت رباتیک توکیو، در حال آماده شدن برای راه اندازی طرح اخیر خود می باشد. این طرح یک ربات به نام “پپر” (Pepper) است که نه تنها احساسات انسانی را تشخیص می دهد بلکه می تواند به آنها پاسخ هم داده و تبدیل به اولین ربات عاطفی جهان شود.

این ربات در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۵ بر روی صحنه ی یکی از تئاتر های توکیو به روزنامه نگاران ژاپنی نشان داده شد. او روی صحنه آمد، با مهمانان مراسم صحبت کرد، یک مقدار رقصید و آهنگ تولد را خواند. او همچنین برنامه ی احساسی خود را نشان داد.

پپر با کدی مجهز شده است که به او اجازه می دهد به چیزی که شما می گویید پاسخ دهد. او از حالت چهره، زبان بدن و کلماتی که صاحبش می گوید؛ شادی، تعجب، عصبانیت، شک و ناراحتی را تشخیص می دهد. به طور مثال اگر او فکر کند که شما احساس ناراحتی و افسردگی می کنید، ممکن است سعی کند آهنگ مورد علاقه تان را پخش کند.

همچنین او در طول زمان هماهنگ شدن با شخصیت و سلیقه ی صاحب خود را یاد می گیرد. پپر می تواند چهره ها را به خاطر بسپارد و طوری برنامه ریزی شده که وقتی به آن توجه می کنیم، خوشحال شده و اگر به او توجه نشود خشمگین و افسرده می شود. Masayoshi مدیر عامل شرکت Softbank گفت که این ربات از Astro Boy ، یک شخصیت کارتونی ژاپنی که فاقد قلب بود، الهام گرفته شده است.

او اضافه کرد که جهان در حال حاضر ربات هایی دارد که به تولید کمک می کنند. او گفت: ” چشم انداز ما ارائه ی یک ربات با عشق است.” اگر شما به بعضی از عشق های رباتیک در زندگی خود نیاز دارید، پپر از ۲۰ ژوئن ۲۰۱۵ به قیمت ۱۹۸۰۰۰ ین ( حدود ۱۶۰۰ دلار یا ۱۰۰۰ پوند) به فروش خواهد رسید. فروش در ابتدا به ژاپن محدود می شود و در سال ۲۰۱۶ در خارج از کشور هم توسعه می یابد.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر