;
coinex

جگوار تکنولوژی ناسا را برای نمایش امواج مغزی رانندگان هماهنگ کرده است

جگوار تکنولوژی ناسا را برای نمایش امواج مغزی رانندگان هماهنگ کرده است. آیا از چگونگی انجام پروژه های در حال توسعه ی جگوار لند رووِر (Jaguar Land Rover) علاوه بر پروژه های "چاله" و "هشدار دوچرخه سوار" در تعجب هستید؟ پاسخ کاملا مثبت است. در واقع، شرکت این موضوع را که در حال کار بر روی چندین فناوری می باشد که می تواند شرایط شما را برای جلوگیری از وقوع تصادف نمایش دهد و "حس ششم" (Sixth Sense) نامیده می شود، آشکار کرد.

جگوار تکنولوژی ناسا را برای نمایش امواج مغزی رانندگان هماهنگ کرده است

آیا از چگونگی انجام پروژه های در حال توسعه ی جگوار لند رووِر (Jaguar Land Rover) علاوه بر پروژه های “چاله” و “هشدار دوچرخه سوار” در تعجب هستید؟ پاسخ کاملا مثبت است. در واقع، شرکت این موضوع را که در حال کار بر روی چندین فناوری می باشد که می تواند شرایط شما را برای جلوگیری از وقوع تصادف نمایش دهد و “حس ششم” (Sixth Sense) نامیده می شود، آشکار کرد. یکی از جذاب ترین موارد موجود در لیست “حس ذهنی” یا همان “Mind Sense” می باشد، که از یک تکنولوژی ناسا که در افزایش مهارت تمرکز خلبان استفاده می شده، مشتق شده است. هدف حس ذهنی خواندن امواج مغزی شما (تقویت شده و فیلتر شده با استفاده از نرم افزار) با استفاده از سنسور های تعبیه شده در فرمان ماشین می باشد. سپس یک کامپیوترon-board ، این موضوع که آیا شما قادر به کنترل یک وسیله نقلیه به وزن هزاران پوند هستید یا خیر را، ارزیابی خواهد کرد. می توانید فرمان را برای لرزش و یا کامپیوتر را برای صدور یک صدای هشدار، برای مواردی که شما در حال خیالبافی و یا در حال به خواب رفتن هستید، برنامه ریزی کنید.

هم چنین سازنده ی خودرو در حال قرار دادن سنسور های پزشکی همراه با هم و تعبیه ی آنها در وسط صندلی راننده، بخصوص برای Jaguar XJ luxury sedan می باشد. این سنسور ها برای مطمئن کردن شما از اینکه شرایط شما برای رانندگی کردن مناسب است یا خیر هزینه می شوند. به عنوان مثال می تواند برای مواردی مانند کم نوری یا پخش بعضی از موزیک ها، اگر احساس کند که شما نگرانی و یا استرس دارید، استفاده شود. در ماشین های خودران (self-driving) آینده این قابلیت اضافه می شود که با تشخیص دادن تشنج و یا حمله ی قلبی می تواند به صور اتوماتیک فرمان را کنترل کند.

جگوار می خواهد مطمئن شود که سیستم سرگرمی فانتزی اش حواس شما را پرت نمی کند، به همین دلیل در حال توسعه ی یک نسخه ی بروزرسانی شده است که می تواند تشخیص دهد که شما چه چیزی را می خواهید انتخاب کنید، حتی قبل از اینکه انگشتتان به آن برسد. در واقع در حال حاضر یک نمونه ی اولیه از یک صفحه نمایش لمسی در هوا دارد، که از دوربین های عکاسی ای که دست شما را دنبال می کنند، استفاده می کند. در آینده، شرکت برنامه ریزی کرده است که یک بازخورد مافوق صوت را به منظور فریب دادن مغزتان به اینکه قبلا صفحه نمایش را لمس کرده است، اضافه کند.

جگوار می خواهد مطمئن شود که سیستم سرگرمی فانتزی اش حواس شما را پرت نمی کند، به همین دلیل در حال توسعه ی یک نسخه ی بروزرسانی شده است که می تواند تشخیص دهد که شما چه چیزی را می خواهید انتخاب کنید، حتی قبل از اینکه انگشتتان به آن برسد. در واقع در حال حاضر یک نمونه ی اولیه از یک صفحه نمایش لمسی در هوا دارد، که از دوربین های عکاسی ای که دست شما را دنبال می کنند، استفاده می کند.

در نهایت، شرکت انگلیسی روی یک پدال گاز کار می کند که یک بازخورد لمسی فراهم خواهد کرد. به عنوان مثال، این پدال زمانی که شما می خواهید بیش از محدوده ی مجاز سرعت رانندگی کنید، می تواند بلرزد و یا زمانی که می خواهید به یک وسیله نقلیه ی دیگر برخورد نمایید به شما هشدار دهد.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر