;
coinex

ITU: شبکه های 5G سرعت 20Gbps ارائه خواهند کرد

شبکه های 5G سرعت 20Gbps ارائه خواهند کرد. اگر چه 4G LTE-A هنوز به جهت محبوبیت در بازارهای توسعه یافته تبدیل به استانداردی در سطح جهانی شده است، در حال حاضر اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) بر روی مشخصات تعرفه دیگری برای گام بعدی در ارتباطات تلفن همراه کار می کند.

شبکه های 5G سرعت 20Gbps ارائه خواهند کرد

اگر چه 4G LTE-A هنوز به جهت محبوبیت در بازارهای توسعه یافته تبدیل به استانداردی در سطح جهانی شده است، در حال حاضر اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) بر روی مشخصات تعرفه دیگری برای گام بعدی در ارتباطات تلفن همراه کار می کند.

بین 10 و 18 ژوئن، 12 نماینده درباره مشخصاتی که برای استاندارد های آینده شبکه 5G باید برقرار باشد، بحث کرده اند. ITU تصمیم گرفته است که شبکه های 5G یک اوج سرعت 20Gbps و یا 20 برابر سرعت اوج مشخصات شبکه های 4G LTE داشته باشد که در 1Gbps قرار می گیرد.

یک چیز را به یاد داشته باشید که این سرعت حداکثر تئوری می باشد و به احتمال زیاد برای اولین بار شبکه های 5G به سرعت اوج بسیار پایین تری خواهند رسید. در حال حاضر، سریع ترین استاندارد LTE cat9 ،LTE، سرعت 300Mbps را فراهم می کند، که زیر 1Gbps، سرعت شبکه 4G است. این بدان معنی است که سرعت انتقالی که انتظار می رود دیوانه کننده باشد، اما مشترکین 5G قادر نخواهند بود فیلمی با کیفیت بالا را در عرض یک ثانیه دانلود کنند و باید روی سرعت دانلود 20Gbps کار شود.

شبکه 5G همچنین با اینترنت اشیا (IOT) همراه خواهند شد، به محض اینکه ITU شبکه های 5G را منتشر کرد قادر به تهیه بیش از 1 میلیون دستگاه IOT با سرعت متوسط رو به بالا 100Mbps در داخل شعاع 1 کیلومتر مربع خواهد بود.

اگر شما به دنبال طرح نامگذاری رسمی هستید، 5G ،ITU را با نام مرجع IMT-2020 پیشنهاد داده است، اما رای نهایی در این باره در ماه اکتبر صادر خواهد شد. در استاندارد شبکه 4G به مرجع IMT-Advanced، در حالی که استاندارد 3G به IMT-2000 ارجاع داده شده است.

ITU انتظار دارد که برای اولین بار از شبکه های تجاری 5G به صورت رسمی در سال 2020 استفاده کند، اگر چه یک نمونه کاری در سال 2018 و برای بازی های المپیک PyeongChang آماده خواهد شد.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر