;
coinex

آیا از آنتی ویروس استفاده می کنید؟ تحقیقات ما نشان می دهد که احتمالا شما آن را به صورت دستی بروزرسانی می کنید

۷۴ درصد از کسانی که پاسخ دادند گفتند که برنامه های کاربردی نرم افزارشان را به صورت دستی بروزرسانی می کنند و تنها ۱۱% ادعا کردند که برنامه های کاربردی بصورت اتوماتیک این کار را انجام می دهند.

با توجه به داستانهایی درباره ی هک، هجوم نرم افزار های مخرب و آلودگی میلیونها نفر به کلاهبرداری و فیشینگ، Techradar تحقیقاتی را درباره ی وضعیت امنیتی کامپیوترهای دسکتاپ شما به عمل آورده است.

ما یک نظرسنجی تصادفی غیر علمی را که بیش از ۵۰۰۰۰ پاسخ دریافت کردیم، انجام دادیم.

دو سوال در این نظرسنجی پرسیده شد: آیا شما به طور منظم نرم افزار خود را بروزرسانی می کنید؟ ( نرم افزار اشاره ی مستقیم به سیستم عامل، جاوا یا مرورگرتان دارد)، و اینکه آیا از این موضوع آگاه هستید که منقضی شدن نرم افزار، کامپیوتر شما را در معرض خطر حمله قرار می دهد؟

۷۴ درصد از کسانی که پاسخ دادند گفتند که برنامه های کاربردی نرم افزارشان را به صورت دستی بروزرسانی می کنند و تنها ۱۱% ادعا کردند که برنامه های کاربردی بصورت اتوماتیک این کار را انجام می دهند.

بروزرسانی برنامه ها؟ این دیگر چیست؟

موضوع نگران کننده این بود که، ۱۵% ابدا برنامه هایشان را بروزرسانی نمی کردند به این دلیل که آنها یا نمی دانستند که چگونه این کار را انجام دهند یا زمان برای انجام این کار نداشتند و یا اینکه نمی خواستند خود را به زحمت بدهند.

شاید موضوع نگران کننده تر این است که با وجود پوشش رسانه ها و اذیت شدن های ثابت از خیل عظیم برنامه های امنیتی، حدود 17 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند ادعا می کردند که تا به حال از این موضوع که در صورت آپدیت نکردن نرم افزارهای قدیمیشان مشکلات فراوانی برایشان به وجود خواهد آمد، مطلع نشده بودند.

Ondrej Vicek، مدیر عملیات Avast در اظهار نظر درباره این نتایج گفت: “معایب موجود در طراحی و کد برنامه های کاربردی غالبا توسط مجرمان سایبری مورد سوء استفاده قرار گرفته و بنابراین تهدید امنیتی مهمی به شمار می آیند. هکرها دوست دارند آسیب پذیری در نرم افزارها و دستگاه های محبوب را مورد هدف قرار دهند به این دلیل که این کار به آنها یکباره شانس خوبی برای آلوده کردن تعداد زیادی از کاربران را می دهد. بنابراین بروزرسانی همه ی نرم افزارهایتان به طور منظم یک کار ضروری به حساب می آید.”

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر