;
coinex

هکرهای اسرائیلی ابزار جاسوسی را داخل نان پیتا مخفی کردند

هکرهای اسرائیلی ابزار جاسوسی را داخل نان پیتا مخفی کردند  گروهی از محققان امنیتی اسرائیلی یک اسنیفر رادیویی کوچک و ارزان را نشان دادند که توانایی کرک کردن داده های رمز گذاری شده را به صورت بی سیم دارد.  دستگاهی که به اندازه ی کافی کوچک است که می تواند داخل یک نان پیتا جاگذاری شود و با گوش دادن به سیگنال های رادیویی که از پردازشگرتان، هنگامی که در حال پردازش داده هاست، فعالیتتان را تشخیص می دهد. فعالیت های مختلف مانند بازی کردن و یا رمز گشایی یک فایل، الگوهای متفاوتی از خروجی رادیو دارند.

هکرهای اسرائیلی ابزار جاسوسی را داخل نان پیتا مخفی کردند

گروهی از محققان امنیتی اسرائیلی یک اسنیفر رادیویی کوچک و ارزان را نشان دادند که توانایی کرک کردن داده های رمز گذاری شده را به صورت بی سیم دارد.

دستگاهی که به اندازه ی کافی کوچک است که می تواند داخل یک نان پیتا جاگذاری شود و با گوش دادن به سیگنال های رادیویی که از پردازشگرتان، هنگامی که در حال پردازش داده هاست، فعالیتتان را تشخیص می دهد. فعالیت های مختلف مانند بازی کردن و یا رمز گشایی یک فایل، الگوهای متفاوتی از خروجی رادیو دارند.

به وسیله ی نشان دادن سیگنال های داده شده وقتی کامپیوتر در حال رمز گشایی یک ایمیل می باشد، این امکان وجود دارد که روی کلید رمزنگاری مورد استفاده کار شود. این فناوری که ابزار قابل حمل برای استفاده از ردیابی (Pita که مخفف  Portable Instrument for Trace Acquisition می باشد) نامگذاری شده است، در فاصله ی ۵۰ سانتی متری نیز کار می کند.

در حالی که این تیم، تکنولوژی مشابهی را در گذشته نشان داده است، حملات نیاز به یک زمان ضبط طولانی یا یک راه اندازی گران دارند اما خوبی پیتا این است که ارزان می باشد و خمیر زیادی برای ساخت آن لازم نمی باشد.

محققان در نظر دارند که کارشان را در ماه سپتامبر در یک کنفرانس بر روی یک سخت افزار رمز نگاری ارائه دهند، اما برنامه ها در یک مقاله به صورت آنلاین به تفصیل شرح داده شده است.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر