;
coinex

50 شرکت هوشمند دنیا (بر اساس رتبه بندی MIT)

50 شرکت هوشمند دنیا  ابتکار عمل اپل در چه حدی است؟ از نظر MIT Tech Review اپل ابتکار عمل محدودی دارد، در رده بندی 50 شرکت هوشمند، اپل در رده 16 قرار می گیرد، جلوتر از IBM، مایکروسافت یا فیس بوک و پایین تر از تسلا، گوگل یا آمازون.

50 شرکت هوشمند دنیا

ابتکار عمل اپل در چه حدی است؟ از نظر MIT Tech Review اپل ابتکار عمل محدودی دارد، در رده بندی 50 شرکت هوشمند، اپل در رده 16 قرار می گیرد، جلوتر از IBM، مایکروسافت یا فیس بوک و پایین تر از تسلا، گوگل یا آمازون.

مسئولین MIT Tech Review عقیده دارند که  اپل واچ و سیستم پرداخت اپل پِی راهنمای کل مجموعه اپل هستند. به این دلیل آنها اپل را مجددا به رتبه بندی 50 شرکت هوشمند اضافه کردند.

MIT Tech Review می گوید برای اینکه یک شرکت بتواند در این رتبه بندی جایی به خود اختصاص دهد، باید در عرصه فناوری، نوآوری خاص همراه با نحوه تجارت قابل اجرا و مملو از انگیزه ای به همراه بیاورد، به شکلی که در 12 ماه اخیر یکی از سردمداران رشته فعالیت خود بوده باشد.

این امر در خصوص اپل همیشه صدق نمی کرده است. در سال 2014 اپل اصلا در این رتبه بندی حضور نداشت، ولی پیش از آن در چند دوره پی در پی در بین 10 شرکت برتر بوده است. ظاهرا برای MIT صفحه نمایش رِتینا، سیری یا آی پد و آی او اس به اندازه کافی نوآورانه نبوده اند.

در رتبه بندی امسال شرکت هایی در صدر قرار گرفته اند که زمینه فعالیت متفاوتی دارند، بیش از همه زمینه فعالیتی الکتروموبیلیتی (مکان اول برای تسلا)، انرژی های قابل بازیابی (مکان ششم برای Sun Edison) یا بیوتکنولوژی (مکان سوم برای ایلومینا). موردی که اپل را آسوده خاطر می کند این است که رقبای دیرین او مانند آی بی ام و مایکروسافت شکست خورده و در مکان های 46 و 48 قرار گرفته اند.

البته اگر دقیق تر به این جدول نگاه کنیم می بینیم که این رتبه بندی یک شوک کوچک هم به اپل وارد می کند، زیرا در مکان دوم تولید کننده چینی گوشی های هوشمند با نام شیائومی قرار گرفته است.

.

منبع: giga


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر