;
coinex

پانکراس مصنوعی می تواند زندگی بیماران دیابتی را تغییر دهد

دیابت نوع ۱ روی زندگی ده ها میلیون نفر از مردم در سرتاسر جهان تاثیر می گذارد و آنها را مجبور به پیگیری میزان قند خون بدنشان و تزریق منظم انسولین به بدنشان می کند.  اما در حال حاضر محققان در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا یک "پانکراس مصنوعی" طراحی کرده اند که به صورت پیوسته میزان گلوکز در خون را نمایش می دهد و به صورت خودکار مقدار مناسبی از انسولین را در مواقع نیاز آزاد می کند.

دیابت نوع ۱ روی زندگی ده ها میلیون نفر از مردم در سرتاسر جهان تاثیر می گذارد و آنها را مجبور به پیگیری میزان قند خون بدنشان و تزریق منظم انسولین به بدنشان می کند.

اما در حال حاضر محققان در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا یک ” پانکراس مصنوعی ” طراحی کرده اند که به صورت پیوسته میزان گلوکز در خون را نمایش می دهد و به صورت خودکار مقدار مناسبی از انسولین را در مواقع نیاز آزاد می کند.

فرانسیس دویل و همکارانش می خواستند راهی برای نظارت و تحویل اتوماتیک و بدون سوزن انسولین ایجاد کنند که در همین راستا الگوریتمی طراحی کردند که دوز انسولین مورد نیاز را از خواندن قند خون محاسبه می کند. این امر، برای کار کردن در کنار یک کاشت پانکراس مصنوعی طراحی می شود که قند خون را بخواند و به طور مستقیم انسولین را در جریان خون آزاد کند.

خواب و وعده های غذایی

در طول آزمایش، از جمله افزایش و کاهش شبیه سازی شده ی قند خون که در طول روز به علت وعده های غذایی و خواب اتفاق می افتد، دیده شده که پانکراس مصنوعی سطح گلوکز خون را در ۸۰% اوقات در محدوده ی قابل قبول نگه می دارد.

گام بعدی آزمایش کردن دستگاه در حیوانات، همچنین ادامه دادن به تجدید نظر و اصلاح کردن الگوریتم برای بهبود بیشتر نتایج می باشد. جزئیات بیشتر دستگاه در مجله ی صنعت و مهندسی شیمی منتشر شده است.

.

منبع: techradar


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر