;
coinex

G Data هر 18 ثانیه یک فایل مخرب اندرویدی کشف می کند

کشف فایل مخرب اندرویدی توسط G Data. G Data تا کنون 4900 فایل مخرب اندرویدی ثبت کرده است، تا پایان امسال تعداد آنها به دو میلیون خواهد رسید. بیش از 50 درصد آنها معاملات مالی را هدف قرار می دهند.

G Data تا کنون 4900 فایل مخرب اندرویدی ثبت کرده است، تا پایان امسال تعداد آنها به دو میلیون خواهد رسید. بیش از 50 درصد آنها معاملات مالی را هدف قرار می دهند.

انتظار می رود تعداد فایل های مخرب اندرویدی امسال برای اولین بار به بیش از دو میلیون برسد. این رقم در مقایسه با سال 2014، 29 درصد بالاتر قرار دارد. طبق گزارش Mobile Threat Report تنها در سه ماهه اول سال 440267 فایل مخرب توسط جی دیتا کشف شده است. این رقم معادل 4900 عدد در روز و 18 عدد در هر ثانیه است و در مقایسه با سه ماهه آخر سال 2014 به میزان 6.4 درصد افزایش یافته است.

به گفته کریستین گِشکات Christian Geschkat مدیر تولید Mobile Solution جی دیتا، بیش از 50 درصد این فایلهای مخرب معاملات مالی را هدف می گیرند. استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها برای تبادلات بانکی به سرعت در حال افزایش است و سیستم عامل اندروید که در این بخش بازار را با فاصله زیادی در دست خود گرفته است، بیش از دیگران در کانون توجه خلاف کاران سایبری قرار دارد. پس با این اوصاف، جای تعجب نیست که هکر ها به خصوص برای این پلت فرم، بدافزار های اقتصادی و تروجان های بانکی تولید و منتشر می کنند. به این ترتیب باید در سال آینده منتظر افزایش قابل ملاحظه تعداد این نوع فایل های مخرب با اهداف اقتصادی، برای سیستم عامل اندورید باشیم. این شرکت ارائه دهنده سیستم های امنیتی در بوخوم در خصوص تاثیرات این موضوع بر روی اینترنت اشیاء (IoT) هم هشدار داده است. محققان همواره در حال کشف نواقص امنیتی بیشتری در خودرو های هوشمند، سیستم های حرارتی و روتر ها هستند. از آنجاییکه برای کنترل این دستگاه ها اکثرا از گوشی های هوشمند و تبلت استفاده می شود، جی دیتا این احتمال را می دهدکه دستگاه های قابل حمل در آینده بیشتر در معرض حمله هکر ها قرار بگیرد.

متخصص مسائل امنیتی گراهام کلولی Graham Cluley در پی تحقیقات Pulse Security در بلاگ خود به این نکته اشاره می کند که 97 درصد بدافزار ها برای گوشی های اندرویدی طراحی می شوند. او دلیل این امر را عدم وجود موانع کافی بر سر راه ورود تولید کنندگان اپلیکیشن و ارائه اپلیکیشن های جدید در پلی استور می داند که تا چندی پیش از نبود آزمون های امنیتی سوء استفاده می کردند.

کلولی ادامه می دهد، اوایل همین هفته گوگل بدافزاری را از فروشگاهش حذف کرده است که تحت عنوان مانیتور باتری برای اندروید استتار شده بود. کلولی می گوید چنانچه مشتریان ساده و توسعه دهندگان اپلیکیشن بخواهند کماکان از مزایای سیستم عامل اندروید بهره مند شوند، لازم است که گوگل نتایج جی دیتا را بررسی کرده و منابع بیشتری را برای بهبود امنیت اندروید در نظر بگیرد. به این ترتیب گوگل باید میان امنیت از یک طرف و انتشار سریع و در دسترس بودن اپلیکیشن ها از طرف دیگر، توازن ایجاد کند.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر