;
coinex

آیا توافق هسته ای دیروز به معنی فروش محصولات اپل و شرکت های دیگر در ایران است؟

تاثیر توافق هسته ای بر ایران. در اوایل صبح دیروز، گروه 1+5 و کشورمان در رابطه با فعالیت های صلح آمیز هسته ای و در ازای آن برداشتن تحریم ها علیه ما، توافقی تاریخی انجام دادند. این حرکت می تواند درهای عظیمی را به سوی برخی از کسب و کارهای دنیای غرب باز کرده و همچنین تاثیر شگرفی بر کسب و کارها و شرکت های کوچک و بزرگ کشورمان داشته باشد.

در اوایل صبح دیروز، گروه 1+5 و کشورمان در رابطه با فعالیت های صلح آمیز هسته ای و در ازای آن برداشتن تحریم ها علیه ما، توافقی تاریخی انجام دادند. این حرکت می تواند درهای عظیمی را به سوی برخی از کسب و کارهای دنیای غرب باز کرده و همچنین تاثیر شگرفی بر کسب و کارها و شرکت های کوچک و بزرگ کشورمان داشته باشد. دیروز وال استریت ژورنال چندین بار گزارش داد که چشمان شرکت های غربی به مذاکرات امروز دوخته شده و اپل و جنرال الکتریک با توزیع کنندگان بالقوه ایران در تماس بوده اند.

توافق هسته ای دیروز به این معنا نیست که شرکت ها می توانند بلافاصله تجارت و فروش محصولات خود را در ایران آغاز کنند، به گزارش The Verge “این کشور (ایران) باید قبل از اینکه تحریم ها کنار گذاشته شوند برخی نیازمندی ها را در نظر بگیرد، البته روشن نیست که چه زمانی این اتفاق محقق خواهد شد”.

شاید این دیدگاه از جنبه ای درست بوده و نمی توان انتظار داشت که محصولات شرکت های غربی از امروز در کشورمان عرضه شود، اما جنبه دیگر این توافق بدین معناست که کسب و کار در کشورمان می تواند به طور ناگهانی بسیار عملی شود و این موضوع نیز، هم می تواند خبری خوشحال کننده برای این کسب و کار ها بوده و هم شاید خبری دلهره آور برایشان باشد.

چیزی که جالب می باشد این است که وال استریت ژورنال به طور مشابه در ماه اکتبر سال گذشته گزارش داده است که اپل و جنرال الکتریک با توزیع کنندگان کشورمان در تماس بوده اند و همچنین برای اولین بار در دهه های گذشته، بوئینگ هواپیمای خود را در ایران به فروش رساند و به صورت دستی طرح و نقشه آن را نیز ارائه داد.

کشورمان ایران، کشوری با بیش از 77 میلیون نفر جمعیت است که شاید آرزوی هر شرکت کوچک و بزرگ غربی، دستیابی به بازار ما می باشد. همچنین توافق هسته ای دیروز می تواند عاقبت بیش از 100 میلیارد دلار پول نقدی که به ناحق از کشورمان دز بانک های خارجی بلوکه شده بود را آزاد کرده و مسلما این حجم عظیم سرمایه، می تواند به قدرت خرید بیشتر و همچنین به اقتصاد کشورمان، کمک شایانی نماید و این امر خود باعث این خواهد شد که هر شرکتی برای فروش محصولاتش به ایران اغوا شده و آرزوی دستیابی به بازار آن را داشته باشد.

نظر شما در رابطه با توافق هسته ای صورت گرفته در روز گذشته چیست؟ آیا این توافق می تواند به کسب و کارها و اقتصاد ما کمک کند یا نتیجه ای عکس خواهد داشت؟ نظر خود را از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر