;
coinex

تکنولوژی سیستم روشنایی فورد رانندگی در شب را ایمن تر می کند

تکنولوژی سیستم روشنایی فورد. فورد در حال توسعه ی تکنولوژی هایی  پیشرفته برای چراغ های جلوی اتومبیل به منظور جلوگیری از تصادف و افزایش ایمنی رانندگان در شب می باشد.

فورد در حال توسعه ی تکنولوژی هایی پیشرفته برای چراغ های جلوی اتومبیل به منظور جلوگیری از تصادف و افزایش ایمنی رانندگان در شب می باشد.

اولین تکنولوژی که سیستم پیشرفته دوربین محورِ چراغ جلوی ماشین (camera based advance front lighting system) نام دارد، از دو فناوری قدیمی تر خودروسازان که سیستم روشنایی تطبیقی و تشخیص علامت ترافیک است بهره گرفته و آنها را به چیزهای بهتری تبدیل کرده است. این فناوری می تواند علائم راهنمایی و رانندگی را بخواند و از اطلاعات جی پی اس برای گسترده کردن پهنای دید توسط چراغ های جلو در میدان ها استفاده کند. در صورت عدم وجود داده جی پی اس، از یک دوربین برای تشخیص خطوط مشخص در انحنای جاده استفاده می کند.

دومین تکنولوژی به کار رفته Spot Lighting نام دارد که به ویژه برای مواقعی که در حال رانندگی در مکان های مسکونی که روشنایی ندارند هستید، مفید می باشد. با استفاده از دوربین مادون قرمز که در هواکش جلوی ماشین قرار گرفته است، گرمای بدن انسان و حیوانات بزرگی که درجاده هستند را تشخیص می دهد. چراغ بالای اتومبیل می تواند تا ۸ عابر پیاده و دوچرخه سوار را درخشان کند و آنها را با جعبه های زرد رنگی که در مانیتور مشخص می شود برجسته نماید.

ساخت تکنولوژی Spot Lighting فورد هنوز انجام نشده، اما اولین تکنولوژی که در ابتدا راجع به آن صحبت شد در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرد.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر