;
coinex

معرفی کروم بوک توشیبا و توانایی های آن

برخی از خصوصیات این نوت بوک: بزرگ به جای کوچک، مناسب به جای گران قیمت و Chrom OS به جای ویندوز. توشیبا یک کروم بوک جدید به بازار عرضه کرده است. این کروم بوک مدل CB30-B-103 در یک آزمون نقاط قوت و ضعف خود را به نمایش می گذارد.

برخی از خصوصیات این نوت بوک: بزرگ به جای کوچک، مناسب به جای گران قیمت و Chrom OS به جای ویندوز. توشیبا یک کروم بوک جدید به بازار عرضه کرده است. این کروم بوک مدل CB30-B-103 در یک آزمون نقاط قوت و ضعف خود را به نمایش می گذارد.

داخل بدنه Chromebook: باتری، مادر بورد و دیگر اجزا

داخل بدنه کروم بوک: باتری، مادر بورد و دیگر اجزا

با وجود وزن 1321 گرمی این کروم بوک نمی توان انتظار مانیتور خیلی بزرگی را داشت و لی با این حال صفحه نمایش 13.3 اینچی Chromebook CB30-B-103 توشیبا نسبتا مجلل به نظر می رسد. این دستگاه یک ویژگی خاص دیگر هم دارد، توشیبا به جای ویندوز 8 از سیستم عامل Chrome OS گوگل استفاده کرده، که تا کنون خیلی جا نیافتاده است. نکته شگفت انگیز در خصوص این کروم بوک این است که در حال حاضر در فروشگاه ها با قیمتی زیر 328 دلار به فروش می رسد. آیا پشت این قیمت پایین مشکل خاصی نهفته است؟

آیا این دستگاه فقط در نگاه اول ظاهری با کیفیت و عالی دارد؟

نه تنها در نگاه اول بلکه زمانی که دقیق تر می شویم، می بینیم که کروم بوک توشیبا ظاهری زیبا دارد، بدنه ظریف آن که تنها 19.3 میلی متر قطر دارد، با ابعادی بالغ بر 21.4*32 سانتی متر بهترین شرایط را برای یک دستگاه قابل حمل ارائه می دهد.

نه تنها در نگاه اول بلکه زمانی که دقیق تر می شویم، می بینیم که کروم بوک توشیبا ظاهری زیبا دارد، بدنه ظریف آن که تنها 19.3 میلی متر قطر دارد، با ابعادی بالغ بر 21.4*32 سانتی متر بهترین شرایط را برای یک دستگاه قابل حمل ارائه می دهد.

این خیلی تعجب بر انگیز نیست که با چنین قیمتی، آنچه که در نگاه اول شبیه به آلومینیوم با کیفیت به نظر می رسد، پس از اولین بار لمس کردن تبدیل به پلاستیک ساده می شود.

این نوت بوک در یک چشم به هم زدن تنظیم و آماده به کار می شود

 مراحل تنظیم این نوت بوک به سرعت به پایان می رسد. در حالیکه نوت بوک های ویندوز حد اقل 30 دقیقه برای راه اندازی زمان نیاز دارند، توشیبا پس از دو دقیقه آماده به کار می شود. شما تنها باید آن را باز کنید، روشن کنید، زبان را انتخاب کنید، با WLAN و حساب کاربری گوگل خود ارتباط برقرار کنید و تمام. بدون یک حساب کاربری گوگل هیچ کروم بوکی قابل استفاده نیست. بار بعدی که کروم بوک را باز کنید، تنها در عرض یک ثانیه می توانید از آن استفاده کنید.

کروم بوک برای استفاده روزمره از سرعت نسبتا بالایی برخوردار است

سیستم عامل کروم که مبتنی بر مرورگر است، بی جهت سنگین نشده و در مقایسه با ویندوز از منابع کمتری استفاده می کند. کروم بوک جهت ارائه سرعت بالا برای استفاده روزمره نیازی به یک پردازنده قوی ندارد. برای این نوت بوک توشیبا مدل ساده Celeron شرکت اینتل هم کافی است.

در این آزمون، کار با برنامه های اینترنتی مانند گوگل، Docs، Picasa و جی میل بدون تاخیر و با سرعت بالا انجام می شد. در تست سنجش سرعت، توشیبا به رکورد بالاترین سرعت ها نمی رسد ولی در استفاده روزمره هرگز با مشکل رو به رو نمی شود، البته تا جاییکه ارتباط با اینترنت، ثابت و پر سرعت باشد.

کروم بوک از صفحه نمایش Full-HD برخوردار نیست

در کنار سیستم عامل کم حجم، صفحه نمایش این نوت بوک هم در سرعت بالای آن نقش به سزایی دارد. زیرا این صفحه نمایش تصاویر و ویدئو ها را با کیفیت فول اچ دی و 1080*1920 پیکسل به نمایش نمی گذارد، بلکه تنها 768*1366 پیکسل ارائه می دهد. به این ترتیب، واحد گرافیکی که در پردازنده موجود است، برای نمایش تصاویر بر روی دیسپلی از پیکسل های کمتری استفاده می کند. البته وضوح تصاویر با این قدرت تفکیک، خیلی بالا نیست ولی با این حال قابل قبول است، هرچند که کروم بوک تصاویر را تا حدودی رنگ پریده نشان می دهد.

با کروم بوک توشیبا می توان سه فیلم را پشت سر هم نگاه کرد

 البته رنگ پریدگی فقط مربوط به تصاویر نمی شود. گروهی که این دستگاه را آزمایش کرده بود هم، پس از سنجش زمان دوام باتری رنگ به رخسار نداشت. توشیبا شش ساعت و سه دقیقه بدون اتصال به برق دوام می آورد و این واقعا عالی است. باتری این نوت بوک در حال نمایش فیلم، پنج ساعت و نیم دوام آورده است، این زمان برای مشاهده سه فیلم پشت سر هم کفایت می کند و این دستگاه در عین حال هیچ صدای اضافی تولید نمی کند. کروم بوک کاملا بی سر و صدا کار می کند و حرارت بدنه زیرین آن تنها به دمای 17.2 می رسد که به کاربر این امکان را می دهد تا در حین کار با خاطری آسوده از این خنکی لذت ببرد.

حافظه محدود

ظاهرا این خنکی و آسوده خاطری به مسئولین بخش تولید توشیبا هم سرایت کرده است، زیرا کروم بوک تنها از 16 گیگا بایت حافظه برخوردار است که صرفه جویی توشیبا را به نمایش می گذارد. حداقل، امکان ارتقا حافظه توسط کارت اس دی وجود دارد.

در خصوص سرعت اینترنت کروم بوک، هیچ جایی برای ایراد گرفتن باقی گذاشته نشده است. کروم بوک توشیبا با استفاده از سیستم سریع WLAN-ac به اینترنت وصل می شود، چنانچه روتر هم توانایی ارائه این سرعت را داشته باشد. دیگر تجهیزات کروم بوک شامل بلوتوث 4 برای هدفون و ماوس و یک درگاه HDMI برای اتصال و نمایش تصاویر بر روی تلویزیون می باشد.

نتیجه کلی:

در کروم بوک توشیبا هیچ نشانی از مایکرو سافت آفیس و فوتو شاپ نیست. مسلما تعداد نرم افزار ها به شدت محدود شده است. اما آن هایی که بدون برنامه های آفیس هم قادر به ادامه زندگی هستند و یک نوت بوک برای استفاده روزمره و همچنین دسترسی به Amazon، eBay، فیس بوک و غیره نیاز دارند، با کروم بوک توشیبا از یک نوت بوک خیلی خوب با صفحه نمایش 13.3 اینچی بهره مند خواهند شد.

نقاط قوت: سرعت پردازش قابل قبول، ساختار باریک و سبک، باتری با مدت زمان کار بالا، عدم تولید صدا در حین کار و تولید حرارت بسیار کم.

نقاط ضعف: حافظه بسیار کوچک (16 گیگا بایت)، سرعت کپی بسیار پایین اطلاعات از طریق USB-3.0 خارجی، نمایش تصاویر کم رنگ و انعکاس شدید نور بر روی صفحه نمایش.

نمره آزمون: 2.82 (از 5)

.

منبع: welt


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر