;
coinex

مایکروسافت درهای اپ استور یونیورسال خود را از 29 جولای به روی کاربران خواهد گشود

یک فروشگاه یک پارچه جدید به زودی خواهد آمد که به کاربران اجازه می دهد که کاربران برای هر دو سیتم عامل موبایل و دسکتاپ به صورت یک جا به برنامه ها دسترسی داشته باشند.

ویندوز 10 به زودی خواهد آمد و مایکروسافت آخرین نسخه ی آزمایشی آن را منتشر کرد. اسم این نسخه 10240 بوده و برای همه ی شرکای تجاری و اینسایدر هاست. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که یک فروشگاه یک پارچه جدید به زودی خواهد آمد که به کاربران اجازه می دهد که برای هر دو سیستم عامل موبایل و دسکتاپ به صورت یک جا به برنامه ها دسترسی داشته باشند. این فروشگاه هنوز به صورت کامل ساخته نشده است اما در روز عرضه ی ویندوز 10 این اتفاق خواهد افتاد. بنا به گزارشی توسط Mary Jo Fley اطلاعات بیشتری راجع به پلتفرم جهانی ویندوز UWP) 10)، فروشگاه جدید و زمانی که توسعه دهندگان می توانند برنامه هایشان را به فروشگاه جدید ارائه دهند، فاش شده است.

توسعه دهندگان نسخه ی نهایی UWP را دقیقاً در همان روز عرضه ی ویندوز 10 دریافت خواهند کرد. برنامه های UWP همان طوری که قبلاً مایکروسافت توضیح داده بود، برنامه های کاربردی جهانی هستند که تقریباً بر روی همه ی پلتفرم های مایکروسافت اجرا خواهند شد، که گستره ی آن ویندوز 10 رایانه های شخصی و دستگاه های ویندوز 10 موبایل خواهد بود. ایکس باکس، هولولنز و حتی Raspberry Pi به زودی به این لیست اضافه خواهند شد.

ویندوز اخیراً زمان اجرا (runtime) خود را به NET Native. آپدیت کرده است، قبلاً به عنوان Project N شناخته می شد و در هسته ی سیستم عامل های همه ی این دستگاه ها یافت خواهد شد. قرار دادن NET Native. به عنوان زمان اجرای پیش فرض و چارچوب کلی همه ی برنامه های UWP نه تنها به کاربران اجازه خواهد داد که برنامه های مشابه را بر روی چند دستگاه اجرا کنند بلکه این وعده را داده است که عملکرد بهتری نیز ارائه خواهد داد، برنامه ها سریع تر اجرا می شوند و احتمالاً این تسریع به میزان 60% خواهد بود، همچنین استفاده ی کمتر حافظه به میزان 15 تا 20 درصد را به دنبال دارد که یک تجربه کلی بهتر را برای کاربران نهایی فراهم خواهد کرد.

این مزایا مشروط به این است که توسعه دهندگان برنامه هایشان برای ویندوز 10 را سریع تر آماده کنند. برنامه های موجود توسعه دهندگان در فروشگاه جدید در دسترس هستند اما برنامه های UWP از روز عرضه ی ویندوز 10 شروع به پذیرش می شوند.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر