;
coinex

10 تا از بهترین ویژگی های ویندوز 10

windows10_crop-1

پس از ماه ها به روز رسانی بیلد های پیش نمایش و اشکالات، اولین نسخه واقعی آماده برای مصرف کننده از ویندوز 10 بالاخره به وجود آمد.

به روز رسانی نهایی نشانه هایی از بازگشت از ویژگی های طولانی مدت مانند منوی استارت، همراه با مجموعه ای از پیشرفت های جدید مانند یک مرورگر جدید، کورتانا و کانتینیوم (Continuum) دارد.

اگر شما هنوز در مورد ارتقا مطمئن نیستید و یا می خواهید به سادگی یک نگاه بهتر در تغییرات قابل توجه انجام شده، داشته باشید، در اینجا 10 ویژگی مورد علاقه جدید ویندوز، بیان شده است.

1. منوی استارت جدید و بهبود یافته

200_s (2)

دلایلی وجود دارد که چرا منوی استارت جدید یکی از اولین ویژگی های ویندوز 10 بود که مایکروسافت تصمیم به نشان دادن آن گرفت: برای بسیاری از کاربران ویندوز، نبود منوی استارت در در گوشه سمت چپ صفحه نمایش ساده نیست. منوی استارت تجدید شده دارای تمام ویژگی های مشابهی است که در نسخه های پیشین ویندوز وجود داشت، البته در کنار یک رویکرد قابل کنترل تر نسبت به موارد دایر در ویندوز 8.

.

2. کورتانا

200_s
تصمیم مایکروسافت مبنی بر قرار دادن دستیار دیجیتال خود کنار دکمه استارت در نوار وظیفه، نشان می دهد که چقدر کورتانا در مرکز سیستم عامل است. مثل سیری و گوگل نو (Google Now)، کورتانا هم، بر اساس علایق شما، جستجو در وب، فایل های محلی بر روی کامپیوترتان، اخبار و حوادث و سایر اطلاعات مربوط به شما یادآوری متنی دارد.

.

3. کانتینیوم

در صورت استفاده از دستگاه های “هیبرید” که دو وظیفه به دوش می کشند و به عنوان یک تبلت و یک PC سنتی، عمل می کند، کانتینیوم کاملا اجرا را تغییر می دهد. ویژگی مذکور این امکان را می دهد که شما به صورت یکپارچه بین رابط های مختلف بر اساس استفاده از دستگاه خود، جا به جا شوید. صفحه لمسی راحت، تجربه تمام صفحه برای حالت تبلت است و یک رابط دسکتاپ محور برای حالت “ماوس و صفحه کلید” است.

.

4. مایکروسافت اج

 

مرورگر تکمیل نشده جدید مایکروسافت، عملکرد سریع و پاسخ گویی که اینترنت اکسپلورر مدت های مدید فاقد آن بود را با اضافه کردن چند ترفند جدید در خود دارد. کورتانا هم در کنار آن می آید و شما حتی قادر به مرور شخصی تر همراه با توانایی برجسته و یا حاشیه نویسی متن در صفحات وب خواهید بود.

.

5. تسک ویو

5

تسک ویو در مقایسه با ویژگی Mission Control اپل در OS X شباهت زیادی را به تصویر می کشد و این چیز خوبی است. در واقع این اجازه را می دهد تا شما به راحتی بین تمام برنامه های باز خود و دسکتاپ های مجازی حرکت کنید.

.

6. اکشن سنتر

giphy (2)

اکشن سنتر یک مرور کلی از هشدار ها و اطلاعیه ها ارائه می دهد، در حالی که دسترسی سریع به تنظیماتی مثل Wi-Fi، بلوتوث، حالت پرواز و دیگر کنترل کننده ها را نیز مهیا می کند.

.

7. اسنپ اسیست (Snap Assist)

200_s (1)
در حالتی ایده آل برای چند وظیفه ای ها، اسنپ اسیست کمک می کند آن ها سریعتر و آسانتر برنامه های متعدد را با فضای دسکتاپ حاوی آن به اشتراک گذارند و اهمیت حرکت مایکروسافت به کاهش اتکای ویندوز در برنامه های تمام صفحه را برجسته می کند. نگران نباشید، یک پنجره را بگیرید و در گوشه ای از صفحه نمایش درگ کنید، ویندوز به طور خودکار برنامه های چندگانه را سازماندهی می کند.

.

8. برنامه ایکس باکس

8

برنامه ایکس باکس به خودی خود جدید نیست، اما مایکروسافت طراحی عمده ای به آن بخشیده است. برنامه همراه با ویژگی های جدید DVR بازی می آید که امکان ضبط و به اشتراک گذاری تصویر و فیلم در حین بازی را میسر می سازد. شما می توانید بازی خود را به طور مستقیم از ایکس باکس وان به کامپیوتر به جریان بیندازید.

.

9. منوی تنظیمات جدید

9

با منوی تنظیمات جدید، به نظر می رسد مایکروسافت فراتر از کنترل پنل که حاوی اکثر تنظیمات اولیه در دسترس آسان است، حر کت می کند، البته کنترل پنل هنوز وجود داشته و بین این دو برنامه افزونگی هایی (redundancy) نیز یافت می شود، اما این منوی تنظیمات جدید بهبود قابل توجهی نسبت به منوی “تنظیمات PC” ویندوز 8 داشته است.

.

10. برنامه ایمیل

یکی دیگر از مثال های عالی از برنامه های جامع و یکپارچه جدید مایکروسافت، معرفی برخی از تغییرات برنامه ایمیل، مانند مشاهده مکالمات تو در تو و پشتیبانی از حرکات، برای اقداماتی مانند آرشیو و حذف پیام ها است (سایر برنامه های بومی، مانند تقویم، نقشه ها و برنامه عکس ها نیز بهبود فوق العاده ای یافته اند).

.

منبع: mashable


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر