;
coinex

داکر تولباکس

داکر (Docker) این تکنولوژی کانتینر (container) اپن سورس (open source)، یک قسمت از نرم افزار در یک فایل سیستم کامل است که شامل هر آنچه که شما برای اجرا کردن نیاز دارید (کد، زمان اجرا، ابزار سیستم، کتابخانه ی سیستم و هر چیزی که شما می توانید بر روی سرور نصب کنید)، می باشد.

داکر (Docker) این تکنولوژی کانتینر (container) اپن سورس (open source)، یک قسمت از نرم افزار در یک فایل سیستم کامل است که شامل هر آنچه که شما برای اجرا کردن نیاز دارید (کد، زمان اجرا، ابزار سیستم، کتابخانه ی سیستم و هر چیزی که شما می توانید بر روی سرور نصب کنید)، می باشد. داکر این امکان ر ابه شما می دهد که یک برنامه را با همه ی وابستگی هایش به یک واحد استاندارد به منظور توسعه ی نرم افزار، بسته بندی کنید. داکر یک مجموعه ابزار (toolkit) منتشر کرده است که به منظور آسان کردن شروع کار با ویندوز و مک برای کاربران جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

داکر تولباکس (docker Toolbox) یک اینستالر (یا همان نصب کننده) به منظور سریع تر و آسان تر کردن نصب و راه اندازی یک محیط داکر روی کامپیوتر شما می باشد. از آنجایی که این داکر تولباکس، داکر کلاینت، Compose، Kinematic، Machine، VirtualBox را نصب می کند، بنابراین نیازی به نصب جداگانه ی آنها نمی باشد.

قبلا Boot2Docker یکی از بهترین راه ها برای شروع بود، اما داکر تولباکس به منظور آسان تر کردن این کار جایگزین آن می شود. یعنی کاربران باید از “Machine” در خط فرمان به جای “boot2docker” استفاده کنند.

با حذف لایه ی سیستم عامل ماشین مجازی، کار را برای حرکت در برنامه ها و داده هایشان خیلی آسان تر کرده است. کار در هنگام شروع مقداری سخت و گیج کننده بود، امیدواریم که این داکر تولباکس راه حل خوبی باشد.

.

منبع: thenextweb


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر