;
coinex

ناسا از توسعه دهندگان خواست تا اپلیکیشنی برای ساعت های هوشمند برای فضانوردان بسازند

از ساعت های هوشمند تا پروژه تانگوی گوگل؛ ناسا همواره از پیشرفت هایی در زمینه تکنولوژی های موبایل استقبال فراوانی کرده و در حال حاضر نیز مسابقه ای در همین زمینه بنا نهاده است.

از ساعت های هوشمند تا پروژه تانگوی گوگل؛ ناسا همواره از پیشرفت هایی در زمینه تکنولوژی های موبایل استقبال فراوانی کرده و در حال حاضر نیز مسابقه ای در همین زمینه بنا نهاده است.

این مسابقه از این قرار است که توسعه دهندگان باید اپلیکیشنی برای ساعت های هوشمند طراحی کنند که بتواند توسط ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) مورد استفاده قرار گیرد. این اپ همانند یک واسط کاربری عمومی در ساعت های هوشمند مورد استفاده در ISS، استفاده می شود.

این مسابقه از طریق وب سایت Freelancer.com مطرح گردیده و کسی که بتواند بهترین اپ را طراحی کند می تواند جایزه 1500 دلاریِ آن را به دست آورد. در این سایت در رابطه به آن چه که ناسا از عملکردِ این اپ انتظار دارد توضیحات مختصری ارائه شده است. به عنوان مثال این برنامه باید بتواند سازماندهی فضانوردان را – درست مانند ایمنی و امنیتشان – بیشتر نماید، بنابراین این برنامه باید بتواند هشدار ها و آلارم های اخطار دهنده را ارسال نماید، همچنین باید به تایمر مجهز شده و راهی نیز برای نشان دادن تقویم و رویداد ها داشته باشد.

این اپلیکیشن باید بتواند نشان دهد که می تواند با زمین ارتباط برقرار کند یا خیر، همچنین طریقه برقراری ارتباط را نیز باید مشخص نماید، یعنی اینکه این ارتباط فقط مبتنی بر صدا بوده و یا می تواند تصویر را نیز مخابره نماید. در سایت فریلنسر آمده است که: “این طراحی باید براین اساس باشد که یک اپلیکیشن با عملکردی چندگانه حاصل شود (نه اینکه برنامه های جداگانه ای طراحی شود). این طراحی کلی و عمومی باید: -توجهی همه جانبه به اطلاعات صحیح و مناسب برای انجام یک تسک (task) داشته باشد و بهره وری را افزایش دهد. –برای عملیات بازخورد های مناسبی فراهم نماید. –در صفحه نمایش های ساعت های هوشمند سامسونگ گیِر (Gear) کوچکتر خوانا باشد.”

در حال حاضر 14 اپلیکیشن ثبت شده و کسانی که تمایل دارند در این مسابقه شرکت نمایند می توانند به این قسمت مراجعه نمایند.

.

منبع: firstpost


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر