;
coinex

پردازنده های جدید اینتل به شما امکان بیدار کردن کامپیوترتان را با صدای خودتان می دهند

جدیدترین پردازنده Skylake اینتل یک ویژگی جدید و کمی غیر عادی دارد - آنها همیشه به شما گوش می دهند. کنار یک ماشین ویندوز 10 با یکی از تراشه های جدید، فریاد بزنید "هی کورتانا" یا "کورتانا، از خواب بیدار شو" ، صدای شما توسط یک پردازنده سیگنال دیجیتال داخل تراشه انتخاب شده و کامپیوتر شما را از حالت low power بیدار خواهد کرد.

جدیدترین پردازنده Skylake اینتل یک ویژگی جدید و کمی غیر عادی دارد – آنها همیشه به شما گوش می دهند. کنار یک ماشین ویندوز 10 با یکی از تراشه های جدید، فریاد بزنید “هی کورتانا” یا “کورتانا، از خواب بیدار شو” ، صدای شما توسط یک پردازنده سیگنال دیجیتال داخل تراشه انتخاب شده و کامپیوتر شما را از حالت low power بیدار خواهد کرد.

پس از آن که از خواب بیدار شد، کورتانا ماجرا را بر عهده می گیرد و شما می توانید از تمام دستورات صوتی استاندارد، از جمله گفتن پخش دیجیتال موسیقی و یا فیلم استفاده کنید.

امروز شرکت اینتل در Developer Forum خود در سان فرانسیسکو این ویژگی جدید را اعلام کرد. گزینه مشابهی نیز در ایکس باکس وان مایکروسافت و گوشی هوشمند موتو X موتورولا ظاهر شده است. اینتل نه به اینکه حالت همیشه گوش دادن چقدر انرژی تخلیه خواهد کرد و یا چه مقدار انرژی در حالت آماده به کار تاثیر می گذارد اشاره ای کرد و نه به اینکه آیا کاربران هیچ سخت افزار اضافی نیاز خواهند داشت یا خیر. اگر چه این شرکت ادعا می کند که فعال سازی صدا از لحاظ فنی با تراشه های هسته M سال گذشته نیز امکان پذیر خواهد بود و این ویژگی در حال حاضر تنها با ویندوز 10 و کورتانا سازگار شده است. رایانه های شخصی می توانند از این ویژگی استفاده کنند.

.

منبع: theverge


عصرتکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر