;
coinex

اپل، تراشه ی A9X را معرفی کرد

تراشه ی A9X اپل. این پردازنده ۶۴ بیتی نسل سوم اپل، همتراز با پردازنده های کلاس دسکتاپ با معماری Skylake جدید اینتل می باشد و۸۰ درصد از رایانه های شخصی قابل حمل که در ۱۲ ماه گذشته ارسال شده اند، سریعتر است.

اپل، چیپ ست جدید A9X را در سخنرانی خود که همچنان ادامه دارد، معرفی کرد و درباره ی اینکه این تراشه چند برابر تراشه ای که اولین بار در آیفون به کار رفته، سرعت دارد صحبت کرد.

اپل، A9X – این تراشه ی جدید که در آیپد پرو به کار رفته است- را با پردازش ۱۴ نانومتری سامسونگ ساخته است. اپل می گوید پردازنده ی گرافیکی این تراشه یA9X، دارای سرعتی معادل ۳۶۰ برابر سرعت تراشه ی به کار رفته در OG iPad می باشد.

پردازنده ی مرکزی این تراشه، ۱.۸ برابر سریعتر از سریعترین پردازنده ی اپل تا کنون – که A8X موجود در آیپد ایر ۲ می باشد- است و پردازنده ی گرافیکی آن دوبرابر قدرتمند تر می باشد. از همه مهمتر اینکه این تراشه دارای دوبرابر پهنای باند حافظه و سرعت دو برابر از  پشتیبانی ذخیره سازی می باشد. پردازنده ی گرافیکی آن بسیار قدرتمند است و امکان ویرایش همزمان ۳ استریم 4K را می دهد.

به طور کلی، این پردازنده ۶۴ بیتی نسل سوم اپل، همتراز با پردازنده های کلاس دسکتاپ با معماری Skylake جدید اینتل می باشد و۸۰ درصد از رایانه های شخصی قابل حمل که در ۱۲ ماه گذشته ارسال شده اند، سریعتر است.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر