;
coinex

8 دلیل که آیفون 6S از گلکسی S6 بدتر است

مقایسه ی آیفون ۶اس با گلکسی اس۶. تعدادی از جنبه های گلکسی اس۶، آن را به عنوان یک گوشی بهتر از آیفون ۶اس نشان می دهد

دیروز اپل از دو مدل جدید گوشی های آیفون خود، آیفون 6S و آیفون 6S پلاس، رونمایی کرد. ما سعی کردیم که هر چیزی که لازم است شما در مورد این دو گوشی بدانید، بیان کنیم، اما در اینجا بحث این است که در حالی که طراحی این گوشی عملا بدون تغییر باقی مانده است – به جز تعداد انگشت شماری از مشخصات این گوشی که راجع به همه ی آنها صحبت کردیم – بقیه ی آنها را حتی شاید با ویژگی های بهتر، در گوشی های دیگر دیده ایم. 3D Touch بدون شک یکی از جالب ترین ویژگی های آن بود که با استفاده از آن می توان توابعی از یک برنامه را بدون بازگشایی خود برنامه در اختیار داشت.

اما آیا این به این معنی است که آیفون 6S از گلکسی S6، پرچمدار یکی از رقبای جدی اپل، بهتر می باشد؟ در حالی که هیچ پاسخ هدفمندانه ای به این سوال وجود ندارد، اما احساس می کنیم که می توانیم تعدادی از جنبه های گلکسی S6، که آن را به عنوان یک گوشی بهتر از آیفون 6S نشان می دهد، برجسته کنیم.

در اینجا ما بعضی از دلایل قابل توجهی که این حرف را تایید می کنند، گرداوری کرده ایم. البته شما در بیان نظرات خود راجع به این موضوع آزاد می باشید و می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در ضمن، مقاله دیگر ما با عنوان “6 دلیل که آیفون 6S از گلکسی S6 بهتر است” را از دست ندهید.

.

۱. صفحه نمایش

در گوشی گلکسی S6 ما شاهد یک صفحه نمایش ۵.۱ اینچی کواد اچ دی سوپر آمولد (QHD Super AMOLED) هستیم، این در حالی است که آیفون هنوز دارای یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسلی می باشد.

در گوشی گلکسی اس۶ ما شاهد یک صفحه نمایش ۵.۱ اینچی کواد اچ دی سوپر آمولد (QHD Super AMOLED) هستیم، این در حالی است که ایفون هنوز دارای یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسلی می باشد.

.

۲. نسبت صفحه نمایش به بدنه ی بهتر

با وجود اینکه گلکسی S6 اندازه ی بزرگتری دارد، اما نسبتِ اندازه ی صفحه نمایش به بدنه آن، در مقایسه با آیفون 6S بهتر است. این دستگاه سامسونگ ۵.۱ اینچی دارای ابعاد ۰.۲۷×۲.۷۸×۵.۶۵ اینچی و یا ۶.۸×۷۰.۵×۱۴۳.۴ میلی متری و نسبت اندازه ی صفحه نمایش به بدنه ی ۷۰.۴۸ درصدی می باشد، این در حالی است که آیفون 6S دارای ابعاد ۰.۲۸×۲.۶۴×۵.۴۴ اینچی و یا ۷.۱×۶۷.۱×۱۳۸.۳ میلی متری و نسبت اندازه ی صفحه نمایش به بدنه ی “فقط” ۶۵.۷۱ درصدی می باشد.

با وجود اینکه گلکسی اس۶ اندازه ی بزرگتری دارد اما نسبت اندازه ی صفحه نمایش به بدنه ی بهتری نسبت به آیفون ۶اس دارد.

.

۳. وزن

این مسئله تقریبا چیز واضح و مبرهنی می باشد که آیفون های جدید اپل سنگین تر از مدل های سابق خود می باشند. مدل آیفون 6S به وزن ۵.۰۴ اونس (۱۴۳ گرم) و مدل گلکسی S6 هم دارای وزن ۴.۸۷ اونس (۱۳۸ گرم) می باشد.

مدل آیفون ۶اس به وزن ۵.۰۴ اونس (۱۴۳ گرم) و مدل گلکسی اس۶ هم دارای وزن ۴.۸۷ اونس (۱۳۸ گرم) می باشد.

.

۴.دوربین بزرگتر

ما در گوشی گلکسی S6 شاهد یک دوربین ۱۶ مگا پیکسلی در عقب می باشیم که تصاویر بزرگتری از دوربین ۱۲ مگا پیکسلی iSight جدید ایفون 6S می گیرد. با این حال این جمله به این معنی نیست که گلکسی S6 تصاویر بهتری را ضبط می کند – قبل از اینکه راجع به این قضیه قضاوت کنیم باید هر دو گوشی را ارزیابی نماییم.

ما در گوشی گلکسی اس۶ شاهد یک دوربین ۱۶ مگا پیکسلی در عقب می باشیم که تصاویر بزرگتری از دوربین ۱۲ مگا پیکسلی iSight جدید ایفون ۶اس می گیرد.

.

۵. دیافراگم دوربین بهتر

در دنیای دیافراگم دوربین، کوچکتر بودن، معمولا بهتر است چرا که این امکان را فراهم می کند که نور بیشتری پیکسل های سنسور دوربین را تحریک کنند. گفته می شود که گلکسی S6 دارای یک دیافراگم F 1.9 می باشد در حالی که این گوشی جدید آیفون متکی بر یک دیافراگم F 2.2 است. به لحاظ تئوری، این یعنی پرچمدار سامسونگ، در شرایط نامطلوب کم نوری، عملکرد بهتری را ارائه می دهد. البته، به لحاظ فنی تنها دیافراگم نیست که در شرایط کم نوری مناسب می باشد بلکه خیلی از خواص سخت افزاری و نرم افزاری دیگری در دوربین گوشی تاثیر گذار هستند.

در دنیای دیافراگم دوربین، کوچکتر بودن، معمولا بهتر است چرا که این امکان را فراهم می کند که نور بیشتری پیکسل های سنسور دوربین را تحریک کنند.

.

۶. تثبیت کننده ی تصویر نوری

برخلاف آیفون 6S پلاس با اندازه ی بزرگتر، این هم نوع کوچکترش از قابلیت تثبیت کننده ی نوری برای کمک به گرفتن عکس و ویدئوی بهتر بهره مند نمی باشد. گلکسی S6 این تکنولوژی بدون شک مفید، که تار شدن ناخواسته ی ناشی از تکان خوردن دوربین را کاهش می دهد را به نمایش می گذارد.

برخلاف آیفون ۶اس پلاس با اندازه ی بزرگتر، این هم نوع کوچکترش از قابلیت تثبیت کننده ی نوری برای کمک به گرفتن عکس و ویدئوی بهتر بهره مند نمی باشد. گلکسی اس۶ این تکنولوژی بدون شک مفید، که تار شدن ناخواسته ی ناشی از تکان خوردن دوربین را کاهش می دهد را به نمایش می گذارد.

.

۷. باتری بزرگتر

این باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری در پشت گوشی گلکسی S6، به احتمال زیاد یک عمر باتری بهتری را به نسبت باتری ۱۷۱۵ میلی آمپری که در پشت آیفون تعبیه شده است، فراهم می کند.  به عنوان مقایسه، در تست بنچمارک باتری مشخص شد که باتری گلکسی S6 هفت ساعت و ۱۴ دقیقه و آیفون ۶، ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه ماندگاری دارد. ما فرض را برای می گذاریم که این تراشه ی A9 جدید در بهبود این امر و نگه داشتن باتری به مدت زمان بیشتری به گوشی آیفون ۶اس کمک کند، اما هنوز آزمایشی در این زمینه صورت نگرفته است.

این باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری در پشت گوشی گلکسی اس۶، به احتمال زیاد یک عمر باتری بهتری را به نسبت باتری ۱۷۱۵ میلی آمپری که در پشت آیفون تعبیه شده است، فراهم می کند.

.

۸. شارژ بی سیم

در صورتی که شما به دنبال یک گوشی با قابلیت شارژ بی سیم آنبورد می باشید، پس بدون شک گلکسی S6 بهترین انتخاب برای شما می باشد، چون گوشی آیفون 6S این قابلیت را ندارد.

در صورتی که شما به دنبال یک گوشی با قابلیت شارژ بی سیم آنبورد می باشید، پس بدون شک گلکسی اس ۶ بهترین انتخاب برای شما می باشد، چون گوشی آیفون ۶اس این قابلیت را ندارد.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر