;
coinex

این وسیله نقلیه، سریعترین دوچرخه جهان است

سریعترین سرعتی که تا به حال با دوچرخه تان رفته اید چقدر بوده است؟ احتمالا 30، یا در سراشیبی ها نزدیک به 50 کیلومتر در ساعت ! (تصور بیش از این برای خودم بسیار عجیب است). تیم AeroVelo با دوچرخه گلوله شکل خود، "speedbike" و با رسیدن به سرعت 85.71 مایل در هر ساعت (تقریبا 138 کیلومتر در ساعت) توانستند رکورد جهانی سریعترین خودرو با قدرت انسانی را بشکنند.

سریعترین سرعتی که تا به حال با دوچرخه تان رفته اید چقدر بوده است؟ احتمالا 30، یا در سراشیبی ها نزدیک به 50 کیلومتر در ساعت ! (تصور بیش از این برای خودم بسیار عجیب است). تیم AeroVelo با دوچرخه گلوله شکل خود، “speedbike” و با رسیدن به سرعت 85.71 مایل در هر ساعت (تقریبا 138 کیلومتر در ساعت) توانستند رکورد جهانی سریعترین خودرو با قدرت انسانی را بشکنند.

خبرهایی از Battle Mountain در نوادا رسیده است، مکانی که در آن رقابت های جهانی سرعت با نیروی انسانی در حال وقوع است. در آن، به هر یک از شرکت کنندگان، مسافتی 8 کیلومتری داده می شود تا قبل از رسیدن به یک بخش مسطحی به طول 200 متر سرعت خود را درست کنند، در این مسافت 200 متری است که سرعتها اندازه گیری و ثبت می شوند؛ و اینجا بود که AeroVelo رکورد قبلی 83.13 مایل در ساعت (133.8 کیلومتر در ساعت) خود را شکست.

این دوچرخه ای که توسط این تیم رانده شد به هیچ عنوان یک دوچرخه معمولی نیست. speedbike به طور کامل محصور شده است، این وسیله نقلیه گلوله ای شکل که راننده آن به پشت برروی آن خوابیده است، نیروی وارد بر این دوچرخه را تقریبا بطور کاملا افقی به آن وارد می کند.

ترکیبی از وزن، آیرودینامیک و استقامت فیزیکی بالا اجازه می دهد تا این دوچرخه به چنین سرعت های دیوانه واری برسد و آنرا شبیه به سریعترین چرخ همستر انسانی کند که تا کنون دیده اید.

این تیم دو روز پیش چنین رکوردی را به ثبت رساندند. اما رقابت نوادا همچنان ادامه دارد، بنابراین همچنان ممکن است که سرعت های بالاتری این رکورد را تحت الشعاع خود قرار دهند.

اگر رکورد جدیدی در این رقابتها شکسته شود می توانید در سایت تکرا آنرا ببینید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر