;
coinex

تراشه ی A10 اپل 6 هسته ای خواهد بود

تراشه ی A10 اپل 6 هسته ای خواهد بود

تراشه هایی که در ساخت گوشی های آیفون به کار گرفته می شوند یک نکته ی جالب و قابل توجهی دارند. این نکته این است که شاید در نظر خیلی ها این تراشه روی کاغذ در مقایسه با تراشه های سطح بالای کوالکام و مدیاتک ضعیف به نظر برسد، اما در بنچمارک ها و از لحاظ عملکرد با این تراشه ها رقابت می کند. همان طور که می دانیم تراشه ی A9 در داخل آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس به کار رفته است. پیرو روز 9 سپتامبر و برگزاری رویداد اپل، ما تراشه ی A9 را به طور کامل تری شناختیم که نتایج بالایی را نیز از خود به جا گذاشته است. این تراشه دارای دو هسته 64 بیتی است که قدرت پردازش هر کدام از آن ها 1.8 گیگا هرتز خواهد بود.

در حالی که تراشه های اسنپدراگون 810 و 808 کوالکام به ترتیب 8 هسته ای و 6 هسته ای هستند. به نطر نمی رسد که دو هسته خیلی چشم گیر و کارا باشد. اما می بینیم که iOS با همین تراشه ی دو هسته ای A9 کار می کند.

اما شایعات جدید جالب توجه هستند و موضوعات کاملاً بحث بر انگیزی هستند. شایعه از یک منبع موثق که قبلاً اطلاعات درستی را راجع به تراشه ها منتشر کرده است نشات گرفته است. طبق این شایعات اپل به زودی تعداد هسته های موجود در تراشه اش را زیاد تر خواهد کرد و گفته می شود که این تعداد یک مرتبه از 2 به 6 افزایش خواهد یافت.اپل انتظار دارد با این تصمیم کارایی چند نخی را نیز افزایش داده باشد.

در یک سناریوی فرضی، شش هسته بهینه شده می تواند اجازه دهد تا افزایش عمر باتری دستگاه های iOS با یک طراحی کار آمد تر بیشتر شود. در 9 iOS شاهد پیاده سازی یک حالت صرفه جویی (Power Saving mode) همراه با یک بهینه سازی عملکرد معولی هستیم.

در حالی که اپل اعلام کرده است که قصد افزایش تعداد هسته های تراشه ی خود است، تراشه ساز اندرویدی تعداد هسته های 4 پرچمدار بعدی خود را کاهش خواهد داد و این در حالی است که مدیا تک به صورت آزمایشی تعداد هسته های Helio X20 را به 10 ارتقا داده است.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر