;
coinex

مایکروسافت در نظر دارد تبلت های کوچک ویندوز 10 تلفن همراه را به عنوان دستگاه های رده پایین بسازد

مایکروسافت در نظر دارد تبلت های کوچک ویندوز 10 تلفن همراه را به عنوان دستگاه های رده پایین بسازد

کمی اطلاعات در مورد اینکه مایکروسافت قصد ساخت تبلت های کوچک ویندوزی را دارد، فاش شده است، اندازه صفحه نمایش این تبلت ها کمتر از 8 اینچ می باشد، از طرفی سفارشات سخت افزاری فاش شده، نشان می دهد که این تبلت یک دستگاه رده پایین است.
در حالی که اپل، آیپد مینی 7.9 اینچی خود را به عنوان یک دستگاه فوق العاده، و مجهز به فن آوری آیپد ایر روانه بازار کرد، ولی مایکروسافت می خواهد تبلت ویندوز 10 تلفن همراه خود را به عنوان یک دستگاه کم هزینه با مشخصات سخت افزاری پایین تولید کند. این شرکت برای تبلت کوچک ویندوز 10 موبایل خود، از تراشه های مبتدی استفاده کرده، برای مثال، صفحه نمایشی با کیفیت 720p یا بدتر از این، سفارش داده است.
مایکروسافت این سفارشات را پس از توقف تولید تبلت های کوچک سرفیس مینی، مدت کوتاهی قبل از معرفی آن در رویداد مطبوعاتی ماه می 2014 میلادی، انجام داده است.
سرفیس مینی مایکروسافت که تولید آن لغو شد، دارای صفحه نمایش 8 اینچی، چیپ ست ARM کوالکام و ویندوز RT بود. بنا بود این تبلت نیز با ویژگی هایی نزدیک به مدل بزرگتر خود، مجهز شود، این ویژگی شامل لوازم جانبی مانند یک قلم دیجیتالی و یک پوشش به همراه پایه یکپارچه تراز وسط بود.
بنا بر سفارشات به نظر می رسد که اگر مایکروسافت بخواهد یک تبلت مینی بسازد، از پردازنده ARM استفاده نمی کند. هرچند سرفیس مینی لغو شده مجهز به پردازنده ARM، بود ولی اکنون مایکروسافت برای تبلت کوچک رده پایین خود رویه قبلی را دنبال نمی کند. بیشتر احتمال دارد که این شرکت یک تبلت 8 اینچی با پردازنده x86 بسازد.
در ماه ژانویه، مایکروسافت تایید کرد که ویندوز 10 برای دستگاه هایی که با پردازنده ARM طراحی شده اند خواهد آمد، در واقع برای گوشی ها، فبلت ها و تبلت های بزرگتر از 8 اینچ، مبتنی بر ARM ، ولی هیچ اشاره ای به تبلت های کوچکی که مجهز به این پردازنده باشند نکرده است.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر