;
coinex

مشخصات بیشتر از تبلت Dell XPS 12

dell-xps-12-0-800x420

درست در روزهایی که انتظار می رود که مایکروسافت از سرفیس پرو ی بعدی خود “تبلتی که می تواند جایگزین لپ تاپ شما باشد” رونمایی کند، به نظر می رسد که قرار نیست شایعات از دستگاه هایی که در تلاش هستند آن را سر جای خود بنشانند تمام شود. قبلا شایعه شد که Dell چنین دستگاهی را آماده کرده و در حال حاضر ما جزئیات بیشتری را درباره ی آن می شنویم. در واقع می توان گفت که به لطف تصاویر با وضوح و کیفیت بالایی که از XPS 12 به دستمان رسیده، مشاهده می شود که این دستگاه یک ترکیبی از مدل مایکروسافت سرفیس (Microsoft Surface) و ایسوس ترنسفورمر (ASUS Transformer) دارد.

خب همانطور که می دانیم تبلت سرفیس حداقل از نظر طراحی در حقیقت با یک پایه و یک پوشش کیبورد فوق العاده نازک شناخته شده است. هر چند این کیبورد بیشتر شبیه به طراحی داک کیبورد تبلت یا لپ تاپ ۲ در ۱ هیبرید ایسوس می باشد. در واقع ظاهرا دو داک صفحه کلید در دسترس می باشد یکی به ضخامت ۱.۳ میلی متر و دیگری که تا حدودی ضخامتش بیشتر است و پورت های اضافی مانند پورت یو اس بی C و دو سوکت یو اس بی و HDMI ارائه می دهد.

در واقع ظاهرا دو داک صفحه کلید در دسترس می باشد یکی به ضخامت ۱.۳ میلی متر و دیگری که تا حدودی ضخامتش بیشتر است و پورت های اضافی مانند پورت یو اس بی C و دو سوکت یو اس بی و HDMI ارائه می دهد.

گفته می شود که خود قسمت تبلت آن دارای ضخامت ۸ میلی متری است که بسیار نازکتر از سرفیس پرو ی ۹.۱ میلی متری می باشد. و بنا به نقل قول هایی این تبلت با اندازه ی ۱۲.۵ اینچی اولین صفحه نمایشی است که با این اندازه به کیفیت 4K اولترا اچ دی (4K Ultra HD) مجهز می شود. این صفحه نمایش توسط شارپ ساخته می شود و بنابراین با تکنولوژی صفحه نمایش IGZO خود رخ نمایی می کند. شایعه است که ممکن است Dell یک مدل ارزانتر با صفحه نمایش فول اچ دی (Full HD) ارائه دهد. اگر بخواهیم این تبلت را از منظر سخت افزاریش مورد بررسی قرار دهیم، اولین چیزی که نظرمان را جلب می کند پردازشگر اینتل کور ام (Intel Core M) از نسل اسکای لیک (Skylake) می باشد. از انجاییکه سرفیس پرو ها به طور معمول از سریاینتل کور آی (Intel  Core i) استفاده می کنند تا حدودی ناامید کننده می باشد. اگرچه عملکرد Dell XPS  تا حدود زیادی با سرفیس ۳ مطابقت می کند، اما بقیه ی مشخصات آن قطعا بهتر از آن می باشد. دو گزینه ی رم ۴ و ۸ گیگا بایتی ارائه می دهد و با یک دوربین اصلی ۸ مگا پیکسلی و یک دوربین جلوی ۵ مگا پیکسلی عرضه می شود.

خود قسمت تبلت آن دارای ضخامت ۸ میلی متری است که بسیار نازکتر از سرفیس پرو ی ۹.۱ میلی متری می باشد. و بنا به نقل قول هایی این تبلت با اندازه ی ۱۲.۵ اینچی اولین صفحه نمایشی است که با این اندازه به کیفیت 4K اولترا اچ دی (4K Ultra HD) مجهز می شود.

گفته می شود که بدنه ی این مدل از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که در این مورد هم باز به مدل سرفیس پرو شباهت دارد. با این وجود دستگاه های Dell برخلاف سرفیس پرو دارای پورت های بیشتری می باشند مثلا به جای ۱ پورت دارای ۲ تا از پورت های Thunderbolt 3 و پورت های یو اس بی نوع C می باشد. این مدل همچنین دارای یک کارت خوان برای ذخیره سازی بیشتر می باشد. این دستگاه همچنین دارای آپشن اسلات سیم کارت برای پوشش دهی LTE علاوه بر وای فای معمول و بلوتوث می باشد و همچنین از اکتیو پن (Active Pen) حساس به فشار پشتیبانی می کند اگرچه هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است که این قلم با پکیج آن می آید و یا اینکه یک فضایی در این دستگاه را به خود اختصاص داده است.

این رقیب سرفیس پرو و یا سرفیس به طور رسمی Dell XPS 12 9250 نامگذاری شده است. هیچ صحبتی از این که این دستگاه چه موقع عرضه می گردد به میان نیامده است اما به نظر می رسد که در اواخر این ماه در دسترس قرار بگیرد.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر