;
coinex

چگونه با آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس ویدئوی 4K ضبط کنیم؟

چگونه با آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس ویدئوی 4K ضبط کنیم؟

اپل در نهایت برای دو مدل آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس یک جهش از دوربین اصلی ۸ مگا پیکسلی به یک دوربین ۱۲ مگا پیکسلی در نظر گرفت. این سنسور تصویر جدید احتمالا تصاویر با جزئیات دقیق تر و واضح تر در مقایسه با مدل سابق خود تولید می کند. با توجه به تعداد زیاد پیکسل های متمرکز انتظار می رود که سرعت و دقت تمرکز هم افزایش یابد. از این مدل های آیفون ۶اس  و آیفون ۶اس پلاس می توان برای فیلمبرداری ویدئوهای 4K استفاده نمود – کیفیتی فراتر از ۱۰۸۰ پیکسل ؛ چیزی که دستیابی به آن به لحاظ فنی برای مدل های قبلی آیفون غیر ممکن بود چرا که پیکسل های افقی کافی وجود نداشت.

اما چگونه با یک آیفون ۶اس ویدئوی 4K ضبط کنیم؟ خب! کسی که مدت زمان زیادی است که از آیفون استفاده می کند باید بداند که برای فعال کردن حالت ویدئو با وضوح بالا به چه چیزی نیاز دارد. با این وجود، همین افراد و یقینا کسانی که این روش را نمی دانند احتمالا برای فعالسازی ویدئوی 4K بر روی گوشی خود با مشکلاتی مواجه می شوند. بنابراین ما به این فکر افتادیم که در این زمینه به شما کمک کنیم.

قبل از اینکه بیشتر ادامه دهیم لازم است بگوییم که ویدئوی 4K فضای ذخیره سازی زیادی را می خواهد. به طور مثال سه دقیقه از ویدئوی 4K بر روی گوشی آیفون ۶اس یک گیگابایت از فضای ذخیره سازی آن را پر می کند. به همین دلیل است که باید مطمئن باشید که گوشی آیفون شما به اندازه ی کافی فضای خالی برای ذخیره ی هرچیزی که می خواهید ضبط کنید، دارد. مراحل زیر را دنبال کنید برای اینکه ببینید چند گیگ حافظه در دسترس دارید:

Settings > General > Storage & iCloud Usage

شاید کاربران ۱۶ گیگا بایتی آیفون ۶اس احساس کنند که برای ضبط ویدئوی 4K فضای خالی دارند اما توصیه ی ما این است که این کاربران کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی را به عنوان تنظیمات پیش فرض ویدئو قرار بدهند.

خب بعد از انجام این کار به عنوان مقدمه ی کار، حال می خواهیم یک ویدئوی 4K ضبط کنیم. این حالت، از منوی تنظیمات فعال می شود. آن را باز کنید به پایین اسکرول کنید تا Photos & Camera را ببینید، بعد از آن تنظیمات Record Video را بیابید و آن را به 4K در ۳۰ فریم در ثانیه تغییر دهید. حال گوشی شما برای فیلمبرداری 4K پیکربندی شده است و یک برچسب 4K در برنامه ی دوربین شما نمایش داده می شود. از این پس، ویدئوهایی را که شما فیلمبرداری می کنید با جزئیات بیشتر نمایش داده می شوند و این موضوع را می توانید با زوم کردن بیشتر با حرکت دستتان متوجه شوید. علاوه بر این ویدئوهای 4K برای ویرایش کردن و پردازش بعد از آن به منظور بهتر کردن کیفیت کلی آنها مناسب می باشند.

اگر شما تفاوت زیادی را در آن نمی بینید و یا اگر فضای ذخیره سازی گوشی شما کم است، و می خواهید به تنظیمات ۱۰۸۰ پیکسلی برگردید کافیست به قسمت Settings و پس از آن به   Photos & Camera بروید و به کیفیت فیلم ۱۰۸۰ پیکسلی در ۳۰ فریم در ثانیه برگردید.

 ویدئوی 4K فضای ذخیره سازی زیادی را می خواهد. سه دقیقه از ویدئوی 4K بر روی گوشی آیفون ۶اس یک گیگابایت از فضای ذخیره سازی آن را پر می کند.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر