;
coinex

پورشه بین اندروید اتو و کار پلی از کدامیک در مدل جدید ۹۱۱ خود استفاده می کند؟

پورشه. در حالی که هم اپل کارپلی و هم گوگل اندروید اوتو این روزها حمایت های بیش از پیشی را از انواع تولیدکنندگان خودرو به دست آورده اند، خودروساز اسپورت پورشه تصمیم گرفته که فقط با یکی از آنها برای مدل های ۹۱۱ همکاری کند.

در حالی که هم اپل کارپلی (CarPlay) و هم گوگل اندروید اتو (Android Auto) این روزها حمایت های بیش از پیشی را از انواع تولیدکنندگان خودرو به دست آورده اند، خودروساز اسپورت پورشه (Porsche) تصمیم گرفته که فقط با یکی از آنها برای مدل های ۹۱۱ از پرچمدار جدیدش همکاری کند. این مدل های ۹۱۱ کاررا (911 Carrera) و ۹۱۱ کاررا اس (911 Carrera S) تنها برای سیستم سرگرمی اپل پشتیبانی خواهند شد. بنا به گزارش موتور ترند (Motor Trend)، پورشه احساس کرد که این سیستم گوگل به جمع آوری داده های زیادی درباره ی این وسیله نیاز دارند.

در حقیقت عدم استفاده از اندروید اتو هیچ دلیل تکنیکالی ندارد و فقط یک دلیل اخلاقی دارد و آن هم این است که توافقنامه ی کاربری اندروید اتو به تولید کنندگان خودرویی نیاز دارد که این امکان را بدهد که این سیستم داده هایی را از جمله سرعت خودرو، موقعیت دریچه ی گاز، دور موتور، دمای روغن و مایع خنک کننده و …جمع آوری کند و سپس اینها را به گوگل بفرستد. از سوی دیگر، اپل کارپلی فقط با این اتومبیل به منظور دیدن اینکه آیا این در حرکت است یا خبر –یک فرایند ساده برای اطمینان از ایمنی راننده- ارتباط برقرار می کند.

موتور ترند نشان می دهد که پورشه دو دلیل برای چنین نیازمندی ای دارد. یکی اینکه این شرکت به وضوح از داده های پشت اتومبیل های اسپورتش محافظت می کند و دوم اینکه از این واقعیت که گوگل در حال توسعه ی ماشین خود – اگرچه مدل بدون سرنشین است- نگران می باشد.

توضیحاتی در این باره وجود داشته که گوگل با این داده های جمع اوری شده از وسایل با استفاده از اندروید اوتو، دقیقا در حال انجام چه کاری است؟ باور این کمی سخت است که داده هایی مانند دور موتور یا موقعیت دریچه ی گاز به بهبود استفاده از برنامه های موزیک و پیام رسانی و در کل سرگرمی کمک کنند. در هر صورت، به نظر می رسد که وقتی اپل با یکی از تولیدکنندگان ماشین همکاری می کند، این به نفع اپل خواهد بود.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر