;
coinex

نگاه نزدیک به لومیا ۹۵۰ ایکس ال: بررسی خانواده لومیا بعد از رویداد مایکروسافت

باید گفت که لومیا ۹۵۰ ایکس ال همان زبان طراحی که دیگر مدل های لومیا از آن پیروی کرده اند را داراست با همان ساختار و اسکلت بدنی اما در مقیاس بزرگتر، و با آن همه ساخت و سازهای پلاستیکی در اطرافش،

به جای معرفی تنها یک گوشی هوشمند برای فصل تعطیلات آینده، مایکروسافت در رویداد بزرگ دیشب خود در شهر نیویورک از دو گوشی رونمایی کرد. تجربه نشان داده که گوشی های بزرگ برای کسب و کارهای بزرگ است، و همین دلیل کافی بود که مایکروسافت لومیا۹۵۰ ایکس ال را برای تکمیل نونه های کوچکتر سری لومیا معرفی کند. این یک تفکر جدید نیست، همانطوری که بسیاری از شرکتها با شروع فصل تعطیلات به معرفی دستگاه های بزرگ خود اقدام می کنند مثل آنچه که در این اواخر در مورد دستگاه های گلکسی نوت 5 و ال جی  V10 دیدیم. در حال حاضر اغلب توجه ها به این گوشی برای این واقعیت است که، آن یکی از اولین گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 می باشد.

طراحی

باید گفت که لومیا ۹۵۰ ایکس ال همان زبان طراحی که دیگر مدل های لومیا از آن پیروی کرده اند را داراست با همان ساختار و اسکلت بدنی اما در مقیاس بزرگتر، و با آن همه ساخت و سازهای پلاستیکی در اطرافش، با توجه به اندازه ظاهریش به خوبی سبک وزن است. طراحی آن در واقع ما را به یاد لومیا ۶۴۰ ایکس ال می اندازد، البته با کمی تغییرات جزئی در مورد آن، با توجه به قیمت بالای ویندوز فون شاید این طراحی کسل کننده و تکراری ما را شُک کند. با در نظر گرفتن قیمت ۹۵۰ ایکس ال شاید کمی خلاقیت وجسارت بیشتر در طراحی آن راه دوری نمی رفت.

طراحی آن در واقع ما را به یاد لومیا ۶۴۰ ایکس ال می اندازد، البته با کمی تغییرات جزئی در مورد آن، با توجه به قیمت فوق العاده ویندوز فون شاید این طراحی کسل کننده وتکراری ما را شُک کند.

برحسب اندازه ظاهریش به خوبی سبک وزن است.

صفحه نمایش

اندازه بزرگ این گوشی مربوط به نمایشگر 5.7 اینچی اولد (OLED) آن با رزولوشن 1440در 2560 می باشد. صفحه نمایشی فوق العاده تیز و با جزئیات دقیق باعث می شود که تصاویری زنده تر بر روی نمایشگر آن خودنمایی کند.

بکار گیری OLED امر جدیدی نیست و عمدتا برای به حداقل رساندن شارژ از دست رفته برای باتری استفاده می گردد.

به این معنی که برای روشن کردن صفحه نمایش نیاز به فشار دادن دکمه پاور است، برای حصول اطمینان از حفظ قدرت گوشی برای استفاده بیشتر در پردازش ها و اینکه نمایشگر بی جهت روشن نماند. صفحات نمایش OLED تمایل بیشتری از LCD ها به حفظ شارژ باتری دارند.

اندازه بزرگ این گوشی مربوط به نمایشگر OLED، 5.7 اینچی آن با رزولوشن 1440در 2560 می باشد. صفحه نمایشی فوق العاده تیز و با جزئیات دقیق باعث می شود که تصاویری زنده تر بر روی نمایشگر آن خودنمایی کند.

پردازشگر و مِموری

لومیا 950 ایکس ال توسط یک چیپست اسنپ دراگون 810، هشت هسته ای کولکام مجهز شده است. و این در حالی است که لومیا 950 با اسنپ دراگون 808 شش هسته ای وارد این کارزار شده است. واین شاید برای دوستان آینده نگر ما ثابت کند که بهترین بهترینها از اردوگاه کوالکام بیرون می آید.

نه تنها مایکروسافت یک حافظه داخلی 32 گیگا بایت سخاوتمندانه در داخل شکم این گوشی قرار داده بلکه با وجود یک کارت حافظه میکرواس دی (microSD) میتوان این مقدار را به بیشتر از این حرفها نیز ارتقا داد.

دوربین

آخرین و بالاترین مدلهای گوشی هوشمند لومیا، با دوربین های فوق العاده ای مجهز شده اند و ۹۵۰ ایکس ال نیز از این قاعده مستثنی نیست. در عقب، یک دوربین 20 مگا پیکسلی با سنسور دوربین 1/2.4 قرار دارد که یک لنز دیافراگم f/1.9 را به نمایش می گذارد. حتی شگفت انگیزتر اینکه این گوشی با سه چراغ LED برای روشن تر کردن مناظر اطراف جهت کیفیت بهتر تصویربرداری و همچنین از بین بردن قرمزی چشم مجهز شده است.

جالب توجه است که توسط این دوربین در حالی که فیلمبرداری می کنید، می توایند پارامترهایی مانند تنظیم فوکوس و نوردهی را در حالت پرواز انجام دهید.

آخرین و بالاترین مدلهای گوشی هوشمند لومیا، با دوربین های فوق العاده ای مجهز شده اند و ۹۵۰ ایکس ال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در پایان باید گفت هر چند این مشخصات مانند لومیا 950 است، اما در 950 ایکس ال برخی تغییرات قابل توجهی هم صورت گرفته، مثل استفاده از پردازنده بهتر اسنپ دراگون 810، اندازه بزرگتر صفحه نمایش OLED آن، و ظرفیت بالاتر باتری 3340 میلی آمپری در آن. همه اینها یک گوشی با مشخصات خوب را معرفی می کند که از ماه نوامبر با قیمت 649 دلار منتشر می شود.

از نقطه نظر قیمتی، طبیعتا این گوشی زیر قیمت فبلتهای با ارزشی چون  Note5 یا آیفون 6S پلاس قرار می گیرد. با اینکه با نگاهی به مشخصات آن شاید به این راحتی نتوانید از کنار آن بگذرید.  یکی از ویژگی های منحصر بفرد آن، وجود ویندوز 10 می باشد. و مسلما دیدن اینکه چگونه قدرت یک PC در اندازه یک گوشی هوشمند بسته بندی شده خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام دوستان عزیز، یه مشکل دارم لطفا اگه میشه کمکم کنید.
    من یه چند وقته یه گوشی ۹۵۰ xl گرفتم، اوایل داغ میکرد و باتری ش زود خالی میشد با آپدیت جدید درست شد و عالی کار میکرد بدون مشکل.
    اما چند روز پیش یهویی تلگرام از کار افتاد و هر کاری کردم درست نشد، دوستان گفتن ریست کنی درست میشه اما بازم درست نشد.
    این آپدیت چند روز پیش هم که عمده بود(۱۵۰۰۷) روش نسب کردم بازم درست نشد، میگن باید فلش بشه، بنظرتون چیکار کنم؟
    البته فقط تلگرام نیست، خیلی دیگه از برنامه هاش هم مثل واتس اپ، فنسی، بعضی بازی ها و برنامه ها هم باز نمیشن.
    برنامه ها از استور دانلود میشه، نسب هم میشه اما باز نمیشه فقط رو لودینگ میمونه و بعدشم خودش خارج میشه.

    پاسخ