;
coinex

آیا DynaPad جدید توشیبا می تواند رقیبی برای سرفیس مایکروسافت باشد؟

آیا DynaPad جدید توشیبا می تواند رقیبی برای سرفیس مایکروسافت باشد؟

اولین DynaPad توشیبا، در سال 1993 منتشر شد، در واقع زمانی وارد بازار شد که تبلت ها با صفحه نمایش لمسی به تازگی وارد جهان فن آوری جدید شده بودند. DynaPad جدید این شرکت ژاپنی، یک مدل ویندوز 10 هیبریدیِ 2-در-1 است، که ماه گذشته به طور رسمی نمونمه اولیه آن در نمایشگاه IFA 2015 معرفی شد و امروز به بازار راکد دستگاه های صفحه لمسی سایز تبلت پیوست.

این دیوایس مانند بسیاری از هم رده های خود، شبیه به سرفیس مایکروسافت، است البته با یک طراحی باریک، صفحه کلید، ونمایشگر 12 اینچی. توشیبا ادعا می کند DynaPad جدیدش با ویژگی های منحصر به فردی نیز همراه است.
نکته اصلی در این دستگاه جدید، قلم فوق العاده خاص آن است. در واقع DynaPad توشیبا با یک TruPen الکترواستاتیک فعال Wacom، همراه است که قادر به 2048 سطح فشار، می باشد و علاوه بر مجموعه برنامه های بیزنسی خود توشیبا، با مایکروسافت آفیس و اج نیز سازگار است. مایکروسافت می گوید تعامل بین که قلم Wacom و نمایشگر لمسی حسگر مش فلزی تبلت طوری طراحی شده است که احساس نوشتن با یک قلم و کاغذ واقعی را تداعی می کند. اندازه دستگاه نیز شبیه به دفترچه های واقعی انتخاب شده است. تنها دلیل برتری آن وجود قلم و اندازه اش نیست بلکه این سازنده ادعا می کند این دستگاه احساس بسیار طبیعی تری نسبت رقبای خود القاء می کند، مثلا به گونه ای ساخته شده که یادداشت برداری در حرکت را نیز آسان تر کرده است.

یادداشت ها بر روی یک نمایشگر 1920 در 1280 ثبت می شوند که با داشتن لایه های دوگانه ضد انعکاس و پوشش ضد اثر انگشت، باعث می شود اثر انگشتان دست شما در هنگام نوشتن بر روی صفحه نمایش، باقی نماند. با وجود پردازنده Atom با سرعت پردازش 1.44 گیگاهرتزی و 4 گیگابایت حافظه، DynaPad نمی تواند از نظر عملکرد با سرفیس پرو 4، رقابت کند، اما توشیبا می گوید تبلت 2 در 1 جدید خود، باریکترین و سبک ترین تبلت 12 اینچی جهان است. بدون صفحه کلید ، وزن آن 569 گرم و ضخامتش 6.6 میلی متر است. با صفحه کلید تاشو، وزنش به حدود 996 گرم و ضخامتش به 14.9 میلی متر افزایش می یابد.

امروز DynaPad جدید برای پیش فروش در ژاپن در دسترس است، اما تا اوایل سال 2016 در ایالات متحده و اروپا در دسترس نخواهد بود. هیچ خبری از اینکه قیمت این دستگاه در بازارهای غربی چقدر خواهد بود وجود ندارد اما توشیبا می گوید در ژاپن حدود 1080 دلار به فروش خواهد رسید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر