;
coinex

سامسونگ همکاری با اپل برای پردازنده آی فون 7 را از دست می دهد

سامسونگ همکاری با اپل را برای پردازنده آی فون 7 را از دست می دهد

اپل تصمیم گرفت برای تولید پردازنده A9 جدید خود هر دو سازده های سامسونگ و TSMC را برگزیند. که شما نتیجه آن را در آخرین پرچمدارهای این شرکت، یعنی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس مشاهده می کنید.

تراشه A9 تولید سامسونگ در یک فرآیند 14نانو متری ساخته شده در حالی که تراشه تولید TSMC در یک فرآیند 16 نانو متری ساخته شده است، این امر به جنجال جدیدی به نام “Chipgate،” با این ادعا که گزارش های متعدد بیان می کند که تراشه TSMC باعث می شود 20 ٪ بیشتر از همتای سامسونگی خود عمر باتری حاصل شود. اپل در راستای تلاش برای بی اهمیت جلوه دادن این موضوع، با گفتن این که در آزمون خود برای باتری واقعی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس حتی در زمانی که تفاوتها، جزء متغیر در نظر گرفته شده، تنها 2-3٪ متفاوت از یکدیگر عمل کرده اند.
معلوم نیست چه درصدی از تراشه های A9 توسط هر کدام از این تولید کنندگان برای اپل تهیه شده است، برخی بر این باورند که سامسونگ اکثریت سفارشات را دریافت کرده در حالی که دیگران می گویند TSMC تامین کننده عمده A9 می باشد. یک تحلیلگر معتقد است که در ادامه این بحث، هزینه ای که سامسونگ باید پرداخت کند این است که کسب و کار اپل را برای پردازنده آی فون 7 از دست می دهد. در این حالت، اکنون انتظار می رود از آنجا که تراشه A9 سامسونگ عملکرد ضعیفی داشته، TSMC تمام سفارشات را برای پردازنده A10 آیفون دریافت کند. حتی اگر این درست باشد شاید نتوان انتظار داشت که سامسونگ کاملا کنار گذاشته شود، در حالی که TSMC همه کسب و کار اپل را در دست گیرد، اما نباید فراموش کنیم که TSMC برای تراشه A8 اپل در سال 2014، تمام سفارشات را در اختیار داشت، پس تعجب آور نخواهد بود اگر اپل دوباره برای تولید تراشه A10 در این مسیر گام بر دارد. البته اتفاقات زیادی قبل از محصول قدرتی A10 بر سر راه است، که ممکن است هیچ کدام از اینها نباشد.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر