;
coinex

باز هم مشکل گرمای بیش از حد تراشه های کوالکام ، این بار اسنپدارگون 820؟!

باز هم مشکل گرمای بیش از حد تراشه های کوالکام، این بار اسنپدارگون 820؟!

برای آن دسته از کسانی که امیدوار بودند که تراشه ی اسنپدراگون 820، مشکل گرمای بیش از حد نمونه ی قبلی اش یعنی اسنپدراگون 810 را نداشته باشد، خبر های بدی وجود دارد. شایعاتی پخش شده است که حاکی از این است که این تراشه نیز مانند نمونه ی قبلی اش مشکل گرمای بیش از حد را دارد. از آنجایی که سامسونگ در حال ساختن اسنپدراگون 820 است و برای استفاده ی این تراشه در بعضی از ورژن های گلکسی اس 7 برنامه ریزی کرده، به فکر راه حلی برای این مشکل افتاده است.

یکی از گزارش ها می گوید که سامسونگ  تلاش خواهد کرد تا با یک پج نرم افزاری مشکل را حل کند. این شرکت برای رسیدن به این مهمT برنامه ی یک ماهه دارد. در صورت عدم موفقیت این طرح، این شرکت می تواند با اضافه کردن لوله ی منشعب، به نوعی در خارج کردن گرمای تراشه به بیرون، کمک کند. سامسونگ در ساخت این تراشه از فرآیند 14nm استفاده می کند. عملکرد گرافیکی اسنپدراگون 820 به میزان 40 درصد بیشتر و همچنین میزان باتری مصرفی آن نیز 40 درصد کمتر از تراشه ی اسنپدراگون 810 ساخت TSMC که از فرآیند 20nm استفاده کرده، می باشد.

اکثر گوشی های پرچمدار بعدی اعم از شیائومی Mi 5 و گلکسی اس 7 و گوشی های سطح بالای ال جی و اچ تی سی بر مبنای استفاده از این تراشه طراحی شده اند. اگر مشکل گرمای بیش از حد اسنپدراگون 820 جدی باشد ممکن است که شرکت کوالکام  را در چاله ی تاریک مالی قرار دهد طوریکه نتواند به راحتی از آن بیرون بیاید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر