;
coinex

ناسا دلیل اینکه چرا مریخ سیاره ای سرد و متروک است را کشف کرد

ناسا دلیل اینکه چرا مریخ سیاره ای سرد و متروک است را کشف کرد

به نظر می رسد ناسا یکی از دلایلی که چرا مریخ برای زندگی انسان، و یا هر نوع فعالیت دیگری، مناسب نیست را دریافته است. این آژانس فضایی یکی دیگر از کنفرانس های مطبوعاتی را برای بحث در مورد این برگزار کرد که چرا مریخ با اینکه یک سیاره مرطوب و سرسبز تصور می شد (که احتمال زندگی در سطح آن وجود دارد)، به یک مکان متروک سرد، تبدیل شده است. مقصر احتمالی ؟ بادهای خورشیدی.

با کمک کاوشگری از MAVEN،  محققان قادر به کشف این شدند که چقدر از جو این سیاره، به واسطه بادهای خورشیدی از بین می رود، که با براورد های انجام شده به این نتیجه رسیدند که در هر ثانیه حدود 1/4 پوند از گاز می باشد. بروس جکسکی (Bruce Jakosky) محقق اصلی MAVEN در دانشگاه کلرادو، تشبیه از دست دادن اتمسفر را به مصرف روزانه مقدار کمی سکه از یک حساب، تشبیه کرده است، در ابتدای امر خیلی ناچیز است، اما در طول زمان می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

دانشمندان دریافتند که وقتی طوفان های خورشیدی رخ می دهد، اتمسفر سریع تر از بین می رود. ذرات بارداری که از خورشید به سمت این سیاره آمده، حدود یک میلیون مایل در ساعت، سرعت دارند. میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط این ذرات، مریخ را پشت سر گذاشته و ایجاد یک میدان الکتریکی می کنند که سرعت دیگر اتم های باردار را بالا برده و آنها را به فضا پرتاب می کند. محققان فکر می کنند که این طوفان میلیاردها بار قوی تر از سال های پیش، هنگامی که خورشید جوان بود، می باشد، که بیش از احتمال سرعت بخشیدن به روند تهدید آمیز اتمسفر مریخ، باعث ایجاد سرزمین خشکی که ما امروز شاهد آنیم، بوده اند.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر