;
coinex

گوشی های جدید بلک بری یک مشکل اساسی دارند

گوشی های جدید بلک بری یک مشکل اساسی دارند
بعد از 8 سال بلک بری بالاخره گوشی خود را در دوره ی گوشی های هوشمند معرفی کرد. گوشی جدید بلک بری به نام BlackBerry Priv این هفته به بازار عرضه می شود. بلک بری پریو اولین گوشی تولید شرکت است که سیستم عامل آنها ساخت خود شرکت، یعنی BlackBerry 10 نیست بلکه مانند میلیون ها دستگاه دیگر سیستم عامل آن اندروید می باشد. برای اولین بار کاربران بلک بری می توانند از میلیون ها اپلیکیشنی که قبلا به آنها دسترسی نداشته اند استفاده کنند (اپ استور بلک بری در شرایط بی نظمی است).

گوشی های جدید بلک بری جذاب، قابل اطمینان، دارای بهترین مدل اندروید و شامل تمام چیزهایی است که طرفداران بلک بری خواستار آن بوده اند.
نمایشگر آنها 5.4 اینچ است و به تمام خدمات پیشرفته ی گوگل مانند نقشه ها، تقویم و جی میل، دسترسی دارد. همچنین یک کیبورد کشویی برای کسانی که دوست دارند کلیدها را لمس کنند، قرار داده شده است .
اما به نظر نمی رسد این گوشی های جدید بتواند بلک بری را در شرایط تجاری فعلی نجات دهند. در مقایسه با سایر گوشی های اندروید با رنج قیمت 700 دلار، پریو شانس کمتری دارد همچنین ویژگی خاص و متفاوتی آن را از سایرین مانند آیفون 6S و گوشی های جدید گوگل نکسوس، متمایز نمی کند. درست است که کیبورد فیزیکی آن جالب است، اما بعد از گوشی های آیفون می دانیم که کیبوردهای مجازی هم همان کارایی را دارند.
به طور خلاصه، گوشی های پریو در مقایسه با کارایی شان بسیار گران قیمت هستند.
این دقیقا همان مشکلی است که سامسونگ در طی این دو سال با آن روبرو بوده است. سامسونگ همچنان به تولید گوشی های اندوریدی، ادامه می دهد در حالی که سایر شرکت ها با قیمت های بسیار کمتر گوشی های مشابه تولید می کنند. طبیعتا مردم به سمت گوشی های ارزان تر کشیده می شوند. ( با اینحال به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد گوشی های نسل بعدی گلکسی را ارزان تر تولید کند تا خود را با این تمایلات سازگار نماید).
اما در نظر داشته باشید که در حال حاضر سامسونگ بخش بزرگی از بازار جهانی را در اختیار دارد و می تواند با ناملایمات روبرو شود. طبق تحقیقات شرکت IDC ، سهم بازار بلک بری نزدیک به 0% است و به نظر نمی رسد پریو تغییراتی در آن ایجاد کند، تحلیلگران صنعت نیز با این موافقند. پریو گوشی خوبی محسوب می شود اما بلک بری خیلی دیر آن را معرفی کرد.
گوشی های اندرویدی بسیار خوبی در بازار موجود است و بسیاری از آنها ارزان تر از پریو هستند. ( نکسوس با حداقل قیمت 379 دلار بهترین گوشی اندرویدی است که می توانید تهیه کنید). اگر واقعا به کیبورد واقعی و قابل لمس احتیاج ندارید هیچ دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که پریو را ترجیح بدهید و این نیز اصلا نشانه ی خوبی برای بلک بری نخواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر