;
coinex

سامسونگ گزارش کرده است که در حال تولید انبوه تراشه ی اگزینوس ۸۸۹۰ برای گوشی گلکسی اس۷ می باشد

تراشه ی اگزینوس ۸۸۹۰ . سامسونگ گزارش کرده است که در حال تولید انبوه تراشه ی اگزینوس ۸۸۹۰ برای گوشی گلکسی اس۷ می باشد

شایعات زیادی در ارتباط با غول تکنولوژی کره ای سامسونگ وجود دارد و یکی از شایعات اخیری که به گوشی ما رسیده در ارتباط با تراشه ی این شرکت می باشد و به این نکته اشاره می کند که به احتمال زیاد اگزینوس ۷۴۲۰ (Exynos 7420) خلع خواهد شد و به یکی از قدرتمندترین تراشه های این سازنده تبدیل می شود.

بنا به شایعات، تراشه ای که در حال حاضر در حال تولید می باشد ملقب به اگزینوس ۸۸۹۰ است که قبلا هم اشاره شده بود در دسامبر عرضه خواهد شد. سامسونگ در تدارک است که این تراشه را در پرچمدار آینده ی خود، گلکسی اس۷ (Galaxy S7) به کار گیرد.

آیا این بدان معنی است که سامسونگ می خواهد این گوشی را زودتر از موعد پیش بینی شده اعلام کند؟ خب! چنین فکری هم پر بیراه نیست. در ادامه به شما می گوییم که دلیل بیان این جمله چیست.

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره شده بود، سامسونگ قصد دارد که این گوشی را در دو نسخه با پردازنده های متفاوت عرضه کند که یکی از همین پردازنده ی ذکر شده (اگزینوس ۸۸۹۰) بهره برده و دیگری هم با تراشه ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوآلکام همراه خواهد شد. پس این شایعه می تواند صحت داشته باشد. قبلا اطلاعاتی درباره ی پردازنده ها به بیرون درز کرده و تا آنجا که به اگزینوس ۸۸۹۰ مربوط می شود، می توان گفت که تراشه ای ۸ هسته ای، سیلیکون ۶۴ بیتی با سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز می باشد و اعتقاد ما بر این است که این تراشه از هسته ی سفارشی ARMv8 بهره می برد. انتظار می رود که این تراشه ی سامسونگ همانند اگزینوس ۷۴۲۰، با استفاده از فرایند تولید ۱۴ نانومتری FinFET ساخته شود و اگر به خاطر بیاورید قبلا به این موضوع هم اشاره شده بود که این شرکت می خواهد تا اواخر سال ۲۰۱۶ به فرایند تولید فوق العاده ی ۱۰ نانومتری هم نائل آید که البته این نشان می دهد که احتمال استفاده از این تکنولوژی در پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۰ صفر است.

معیارهای گیکبنچ هم نشان می دهند که چگونه ممکن است این پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۰ ظهور کند و به طور خلاصه باید گفت که این تراشه ی سیلیکونی در تست تک هسته ای گیکبنچ امتیاز ۲۳۰۴ و در تست چند هسته ای هم امتیاز ۸۰۳۸ را بدست آورده است. به بیان ساده باید گفت که نتایج این تراشه در تست چند هسته ای، ۱.۷۵ برابر از نتایج Apple A9 و در تست تک هسته ای، ۱.۱ برابر بهتر می باشد.

با توجه به اینکه این تراشه ی ۸۸۹۰ یکی از سه تراشه ی جدیدی است که سامسونگ در حال کار بر روی آن می باشد، انتظار می رود که تحول جالبی  را در بازار آینده ی چیپست ها شاهد باشیم.

معیارهای گیکبنچ هم نشان می دهند که چگونه ممکن است این پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۰ ظهور کند و به طور خلاصه باید گفت که این تراشه ی سیلیکونی در تست تک هسته ای گیکبنچ امتیاز ۲۳۰۴ و در تست چند هسته ای هم امتیاز ۸۰۳۸ را بدست آورده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر