;
coinex

سیستم “یادگیری ماشین” جدید گوگل برای همه

سیستم "یادگیری ماشین" جدید گوگل برای همه

چند سال پیش، شما نمی تواستید با برنامه های گوگل در میان یک جای پر سر و صدا مثلا در یک پیاده رو صحبت کنید، یا به طور مثال تابلوهایی را در روسیه با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه کنید، و یا بلافاصله تصاویر را در گوگل فتو بیابید، در واقع می خواهیم بگوییم که برنامه های گوگل به اندازه کافی هوشمند نبودند.

اما اکنون می بینیم که در زمان کوتاهی، برنامه های این شرکت، خیلی خیلی هوشمند و دقیق شدند. حال، به لطف “یادگیری ماشین(machine learning)”، شما می توانید تمام آن موارد و حتی کارهای فراتر از آن را به راحتی انجام دهید. اما حتی با تمام پیشرفت های موجود که با “یادگیری ماشین” ایجاد شده است، هنوز هم برنامه ها می توانند بسیار بهتر عمل کنند.
بنابراین این شرکت یک سیستم “یادگیری ماشین” کاملا جدید، که آن را ” TensorFlow” می نامد ساخته است. TensorFlow سریع تر، دقیق تر، و انعطاف پذیر تر از سیستم های قدیمی گوگل می باشد، بنابراین، بسیار آسان تر با محصولات و تحقیقات جدید سازگار می شود. این یک سیستم یادگیری ماشین بسیار مقیاس پذیر است که می تواند، روی گوشی های هوشمند یا در سراسر هزاران کامپیوتر در مراکز داده اجرا شود. از این سیستم برای همه چیز از تشخیص گفتار در نرم افزار گوگل، تا پاسخ های هوشمند در صندوق ایمیل، یا جستجو در گوگل فتو می توان استفاده کرد. در واقع به گوگل این امکان را می دهد که ساخت و آموزش شبکه های عصبی را تا پنج برابر سریع تر از سیستم های نسل اولش پیش ببرد، بنابراین گوگل می تواند از آن برای بهبود بسیار سریع تر محصولات استفاده کند.
گوگل اذعان می کند که تا کنون تاثیرات اصلی این سیستم را برای پیش برد اهداف خود دیده است، و فکر می کند که می تواند تاثیر حتی بیشتری در خارج از برنامه های این شرکت داشته باشد. بنابراین، امروز آن را متن باز می کند. گوگل امیدوار است که این کار به جامعه “یادگیری ماشین” ، اعم از هر فردی از زمره پژوهشگران دانشگاهی، تا مهندسان،یا علاقمندان، کمک کند تا سرعت تبادل بالایی، نه تنها از طریق مقالات پژوهشی، بلکه از طریق کار روی کد، داشته باشند. و این، به نوبه خود، پژوهش در زمینه یادگیری ماشین را برای همه شتاب می دهد و در پایان با بکار گیری فن آوری بهتر همراه است. بدیهی است که کاربرد TensorFlow بیش از “یادگیری ماشین” است. ممکن است در هر کجا که محققان در حال تلاش در راستای ایجاد حس بسیار پیچیده برای داده ها می باشند، مفید واقع شود، در همه چیز از داده های زیستی گرفته تا داده های نجومی احتمالا می تواند، نقشی داشته باشد. البته ناگفته نماند که “یادگیری ماشین” هنوز هم در مراحل ابتدایی خود می باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: googleblog


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر