;
coinex

 فرانمایر (Frohnmeyer)؛ خودرویی الکتریکی و مقرون به صرفه

از 2007، Mark Frohnmayer و تیم همکار او در کمپانی آرچیموتو (Arcimoto) در شهر یوجین واقع در ایالت اورگان در حال کار کردن بر روی یک وسیله نقلیه الکتریکی شخصی، برای عموم مردم هستند. آنها به این نکته اشاره داشته اند که بسیاری از سفرها با میانگین 33 مایل (تقریبا 53 کیلومتر) در روز تنها با وسایل نقلیه ای انجام می گیرد که تنها یک یا دو سرنشین دارند و همچنین می دانستند که نبود پارکینگ شهری، بزرگترین مشکل مردم در سطح جهان است. این موضوع با ساخت یک وسیله نقلیه ای که همه این مشکلات را حل کند و تقریبا برای همه ارزان قیمت باشد حل می شد به خصوص اینکه نیمی از مردم جهان در شهر ها زندگی می کنند، بنابراین بعد از هفت مرتبه تلاش، این تیم وسیله نقلیه ای را تولید کرد که همه این مشکلات را حل کند و تنها با قدرت باتری حرکت نماید؛ اما آن هنوز سنگین، گران و بد قواره بود.

از 2007، Mark Frohnmayer و تیم همکار او در کمپانی آرچیموتو (Arcimoto) در شهر یوجین واقع در ایالت اورگان در حال کار کردن بر روی یک وسیله نقلیه الکتریکی شخصی، برای عموم مردم هستند. آنها به این نکته اشاره داشته اند که بسیاری از سفرها با میانگین 33 مایل (تقریبا 53 کیلومتر) در روز تنها با وسایل نقلیه ای انجام می گیرد که تنها یک یا دو سرنشین دارند و همچنین می دانستند که نبود پارکینگ شهری، بزرگترین مشکل مردم در سطح جهان است. این موضوع با ساخت یک وسیله نقلیه ای که همه این مشکلات را حل کند و تقریبا برای همه ارزان قیمت باشد حل می شد به خصوص اینکه نیمی از مردم جهان در شهر ها زندگی می کنند، بنابراین بعد از هفت مرتبه تلاش، این تیم وسیله نقلیه ای را تولید کرد که همه این مشکلات را حل کند و تنها با قدرت باتری حرکت نماید؛ اما آن هنوز سنگین، گران و بد قواره بود.

تیم آرچیموتو می گوید در نسل هفتم ما بر سر حداقل ها مبارزه می کنیم، هدف نهایی ما تولید خودرو برای قشر متوسط جامعه است. دیگر ماشین های کم حجم ساخته شده مختص افراد ثروتمند ساخته می شوند و این ذره ای چشم انداز آینده حمل و نقل را بهبود نخواهد داد.

در این خودرو اولین چیزی که مورد پرسش قرار می گیرد فرمان و پدال ها است. اگر چه وسیله نقلیه آرچیموتو همیشه در کلاس بندی موتور سیکلت قرار می گیرد تا ماشین اما شکل کنترلرها در آن شبیه ماشین است. بکار بردن فرمان دستگیره ای به مانند یک موتور سیکلت یا اسنوموبیل (snowmobile) تنها چیزی در آن است که با یک ماشین فرق دارد.

هنگامی که کنترل ها تغییر داده شد، Arcimoto قادر به اضافه کردن قابلیت های بیشتری در یک وسیله نقلیه کوچکتر، سبک تر و مقرون به صرفه تر گردید و همه این مزایا در کنار موتر الکتریکی آن قرار گرفت.

نسل هشتم که برای اولین بار در 14 نوامبر (دیروز) در یوجین بنمایش درآمد 317 کیلوگرم از نسل هفتم سبک تر است. در هر دو مدل مسافران از دو درب شبیه بال عقاب سوار و پیاده می شوند و ساختار امنیتی در آن بهبود پیدا کرده است. در طراحی جدید بینی جلو به اندازه کافی برای یک پارک دوبل راحت، کوتاه شده است. اسم این خودروی جمع و جور به اندازه شکل آن می تواند سرگرم کننده باشد؛ نام آن فرانمایر (Frohnmeyer) است. فرانمایر با قیمت پایه ای 11,900 دلار (تقریبا 41,000,000 تومان) در اواخر سال 2016 تولید خواهد شد.

.

.

منبع: popsci


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر