;
coinex

جیمیل زمانی که پیامی از یک اتصال غیر امن برسد، به کاربران هشدار خواهد داد

جیمیل زمانی که پیامی از یک اتصال غیر امن برسد، به کاربران هشدار خواهد داد

جیمیل به زودی قادر خواهد بود اگر یک ایمیل تحت یک اتصال غیر امن برسد، به کاربران هشدار دهد. این بخشی از نتایج یک تحقیق جدید در مورد امنیت ایمیل می باشد.
در حال حاضر گوگل به منظور حفظ ارتباط بین مرورگر وب کاربر و سرور خود، پروتکل امنیتی HTTPS را در Gmail بکار بسته است. همچنین، گوگل و دیگر ارائه دهندگان ایمیل رمزنگاری ارتباطات سرور را شروع کرده اند. با این حال، هر ارائه دهنده ی ایمیلی پیام های رمزگذاری شده را پشتیبانی نمی کند.
در این پروژه تحقیقاتی، با همکاری دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایلینوی، دریافتند که امنیت ایمیل در طول دو سال گذشته بهبود، یافته است به طوری که روی 94 درصد از پیام های دریافتی به جیمیل نوعی احراز هویت انجام می گیرد.
همچنین، گوگل سرور های DNS مخرب را که در خدمت مسیریابی اطلاعات جعلی به ایمیل سرور برای پیدا کردن جیمیل می باشند را یافته است. این شرکت از آنها به عنوان “دایرکتوری تلفن که به صورت عمدی شماره تلفن گمراه کننده نشان می هند” یاد می کند. این پست توضیح می دهد که با این حال که این نوع حملات نادر می باشند، هنوز این قضیه بسیار هشدار دهنده است، به این دلیل که می تواند قبل از آنکه پیام ها به گیرنده ایمیل برسد، به مهاجمان اجازه بدهد در آن تغییر ایجاد کنند. همچنین گفته شده “در حالی که این تهدیدها روی ارتباطات جیمیل به جیمیل تاثیر نمی گذارد، ولی ممکن است به پیام های بین ارائه دهندگان دیگرِ سرویس ایمیل تاثیر گذارد”.
برای اطلاع کاربران از خطرات احتمالی ایمیل، محصول درون ساختی هشدار دهنده به منظور اطلاع رسانی به کاربران در مورد پیام هایی که از طریق اتصالات نا امن ارسال شده است، توسعه داده خواهد شد. با توجه به گفته شرکت گوگل، این ویژگی در ماه های آینده، محقق خواهد شد.
شاید بد نباشد که بدانید سال گذشته، جیمیل برای جلوگیری از جمع آوری ناخواسته اطلاعات خصوصی، افزودنی هایی را که توانایی جاسوسی از کاربران را مهیا می کردند، مسدود کرده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر