;
coinex

اقتصاد دان های بزرگ می گویند روبات ها می توانند در 50 درصد از مشاغل جایگزین شوند

اقتصاد دان های بزرگ می گویند روبات ها می توانند در 50 درصد از مشاغل جایگزین شوند

تصاحب جهان توسط ربات ها، شاید آن قدر که ما فکر می کنیم دراماتیک و نمایشی نباشد. آنها در نقش منفجر کننده و نابود کننده دنیا نمی آیند، اما همین روزها در قالب اشتغال با ما همراه هستند.
در یک سناریوی کلاسیک دانش آموز فراتر از استاد این دستسازان انسان توانمندی های سازندگان خود را دارند و گاهی از آنان نیز فراتر عمل می کنند.

اشتیاق ما را برای ساخت روبات ها به طور فزاینده پیچیده است،دستگاه هایی که قادر به انجام وظایف واقعا قابل توجهی هستند، شاید، ارائه خودمان باعث برکنار شدن خودمان شود (اگر اکنون این حقیقت محقق نشده باشد ولی ایده آن منسوخ هم نیست). بدیهی است فناوری با نرخ رشدسریع تر، گسترده تر و عمیق تر نسبت به گذشته پیش می رود، چرا که امروزه ماشین ها نه تنها می توانند وظایف یک خدمتکار (رفع نیاز های روزمره) را انجام دهند، بلکه قادر به تفکر خلاق هستند و از این رو انسان ممکن است دیگر قادر به رقابت با آنها نباشد.
ماشین ها متفاوت شده اند، بر خلاف گذشته، آنها پتانسیل این را دارند که جایگزین دست و همچنین مغز انسان شوند.

بنابراین این سوال پیش می آید که در حال حاضر چه شغل بیشتر در معرض خطر هستند؟ با توجه به مطالعه دانشگاه آکسفورد که در سال گذشته منتشر شده، افسران، مسوئولین پذیرش، مشاوران، فروشندگان، رانندگان، نیروهای امنیتی، آشپز ها، گارسون ها، و مشاوران مالی تماما در خطر جایگزینی با ربات هستند. حداقل 50 درصد شانس تصاحب مشاغل با این ماشین ها وجود دارد. در کنفرانس جهانی میلکن امسال در لس آنجلس، ایمی وب(Amy Webb)، یک آینده نگر رسانه های دیجیتال و بنیانگذار گروه وب مدیا، پیشنهاد کرد که بازاریابان،روزنامه نگاران، و وکلا نیز به این لیست اضافه خواهند شد.
اما هنوز هم، هالدین اشاره می کند، حقیقتا انسان فعلا نیاز به این همه ترس ندارد. روبات جایگزین مشاغل امروزه به این معنا نیست که ما باید امکانات جدیدتری برای فردا ایجاد کنیم. “انسان مهارت های خود را با وظایف سازگار می کند، به هر حال همچنان انسان ها مزیت نسبی بیش از ماشین آلات دارند” اما، اگر چه نا عادلانه باشد این ماشین های دقیق، احتمال فضای باقی مانده برای مهارت های منحصر به فرد انسانی را تنگ می کنند.
شاید این درسی برای ما باشد که در رشد توانایی های فردی به گونه ای بکوشیم که فرق رفتار انسانی ربات ها محسوس باشد، چیزی مانند احساسات و خوی انسانی کمتر قابل شبیه سازی در ربات ها خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: digitaltrends


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    همین مونده روبات ها بیان جای آدما رو بگیرن، واسه همینه خیلی ها از هوش مصنوعی می ترسن و می گن اگه با این وضعیت پیش بره روبات ها واسه انسان ها خطرناک می شن دیگه. خداکنه حداقل 20 30 سال دیگه زنده باشیم ببینیم چی کار می کنه هوش مصنوعی با ما

    پاسخ