;
coinex

سوپر اسپرتی که 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را سریع تر از یک فراری پر می کند

سوپر اسپرتی که 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را سریع تر از یک فراری پر می کند

با این وجود که کاربرد های صنعت پرینت سه بعدی به معنای واقعی کلمه سر به فلک کشیده، تنها یک صنعت از این روند جا مانده بود اینکه برخی از مهندسان هوشمندانه به استفاده از این تکنولوژی برای چاپ خودرو بپردازند. Kevin Czinger، مدیر عامل شرکت Divergent Microfactories تصمیم گرفت پیشرو ساخت اولین ماشین سوپراسپرت در جهان با تکنلوژی پرینت سه بعدی باشد.

این ماشین سریع تر و سبک تر از یک فراری است، در واقع این پروژه  با نام dubbed the Blade با هدف متحول کردن صنعت خودرو با معرفی یک روش نوآورانه جدید برای تولید اتومبیل می باشد.
در یکی از مصاحبات مطبوعاتی اخیر، شرکت دیورجنت روند ایجاود خودر Blade را به عنوان یک “رویکرد دگرگون کننده جدید برای تولید خودرو” توصیف کرد. با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای تولید خودرو، این شرکت انتظار دارد کاهش عظیمی در آلودگی، هزینه های معمول خودرو سازی و ساختارهای پیچیده مرتبط با آن بوجود آید.
Czinger می گوید:”جامعه گام های بلندی به سوی آگاهی و پذیرش اتومبیل های تمیز کننده و مناسب برای محیط زیست برداشته است. مشکل این است که در حالی که این خودروها هم اکنون دارند، تولید واقعی آنها که چیزی جز سازگار با محیط زیست نیست، وجود ندارد. “ما یک مسیر پایدار رو به جلو در صنعت خودرو سازی، توسعه داده ایم که به اعتقاد ما یک رنسانس در تولید خودرو خواهد بود، اتومبیل هایی مانند Blade با نوآوری و سازگاری با محیط زیست در طراحی و ساخت به رویکردی جهانی منجرخواهند شد.”
این مسیر پایداری که Czinger در مورد آن صحبت می کند حول راه حل اختصاصی شرکت دیورجنت می چرخد که در واقع این روش به نام Node به این شرح است: یک آلومینیوم پرینت سه بعدی شده که قادر به اتصال با لوله فیبر کربنی به شکل شاسی خودرو می باشد. با توجه به گفته این شرکت، Node اجازه می دهد تا مقدار پرینت سه بعدی لازم برای یک شاسی خودرو را که به طور معمول مورد نیاز است، به شدت کاهش داد و در نتیجه این امکان را برای آنها بوجود می آورد که در عرض چند دقیقه یک خودرو جمع آوری کنند. علاوه بر این، یک شاسی Node فعال تا 90 درصد سبک تر از اتومبیل های معمولی است و دارای اقتصاد سوخت بالاتر می باشد.
گذشته از فناوری ، Blade یک هیولا مطلق است. نه تنها به عنوان یکی سازگارترین اتومبیل های محیط زیست در جهان محسوب می شود، بلکه یکی از قدرتمند ترین مونتاژها نیز می باشد. موتور این خودرو مجهز به قدرت 700 اسب بخار است، همچنین دوگانه سوز و قادر به مصرف بنزین و یا گاز طبیعی فشرده می باشد، Blade شتاب فوق العاده ای دارد، در مدت زمانی کمی بیش از دو ثانیه، 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را سریع تر از یک فراری پر می کند. برای درک این که چقدر سریع است، بهتر است بگویییم که یک فراری 458 مدت زمان حدود 2.9-3 ثانیه از حالت سکون به این شتاب می رسد.
دیورجنت در نظر دارد به منظور تلاش برای دموکراتیزه کردن صنعت تولید خودرو، این تکنولوژی را در دست تیم های کارآفرینی کوچکتری در جهان قرار دهد. هدف این شرکت این است که به این گروه های کوچک استارت آپی ریزتولید کننده، که مایلند، اساسا کلید طراحی و چاپ اتومبیل خود (سوپراسپرت یا دیگر موارد) را بدهند. در حالت ایده آل، این ابتکار تا حد زیادی تولید گازهای گلخانه ای مضر و اثرات منفی معمول که در کارخانه های تولیدی خودرو سنتی دیده می شود را کاهش می دهد. استفاده از فن آوری های نوآورانه جدید و تلاش برای حفظ محیط زیست، یک تیر و دو نشان است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: digitaltrends


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ماشین رو با تکنولوژی چاپ سه بعدی می سازن؟ دنیا داره به چه سمتی میرهههه. میشه یه روز هم نسخه چاپ سه بعدی پراید بیاد بیرون؟ سایپا جان دست به کار شوووو :))))

    پاسخ