;
coinex

با روبات اسپنسر دیگر از پرواز های خود جا نمی مانید

روبات اسپنسر. روبات اسپنسر به شما کمک می کند تا از پرواز های خود جا نمانید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در فرودگاه های بزرگ در شهرها و شهرستان های مختلف به سختی مسیر و راه خود را یافته باشید و در برخی مواقع هم به همین دلیل از پرواز خود جا مانده باشید. در حالیکه اگر کسی مسیر راه را به شما نشان دهد و شما را راهنمایی کند به هیچ عنوان به این مشکل بر نمی خورید. در این مواقع Spencer می تواند گزینه ی مناسبی باشد. Spencer یک روبات چند زبانه است که برای راهنمایی و هدایت مسافران در فرودگاه ها طراحی شده است.

در واقع این پروژه توسط شرکت هواپیمایی هلندی KLM به عنوان راهی برای کاهش هزینه های متحمل شده در مواقعی که مسافران از پروازهای خود جا می مانند، پیاده سازی شد. در حال حاضر محققان و کسب و کارها در ۵ کشور اروپایی درگیر توسعه ی این روبات هستند.

اسپنسر با داده ی نقشه ی فرودگاه -که پیش بینی می شود با درخواست های زیادی همراه باشد- بارگذاری می شود و می تواند مکان فعلی خود را از طریق سنسورهایی مانند سنسور شتاب سنج و لیزرهای یافتن محدوده تعیین کند. این روبات ازاین دو سنسور ذکر شده به منظور اجتناب از برخورد با اشیائی که در مسیر هستند استفاده می کند و نزدیکی خود را به یک سری نشانه های شناخته شده- به وسیله ی عمل مقایسه ای با نشانه هایی که بر روی نقشه قرار گرفته است- را ارزیابی می کند.

موانعی که در حال حرکت هستند (از جمله افراد) مشکلی برای این روبات ایجاد نمی کنند چرا که آنها می توانند مسیرشان را انتخاب کنند

موانعی که در حال حرکت هستند (از جمله افراد) مشکلی برای این روبات ایجاد نمی کنند چرا که آنها می توانند مسیرشان را انتخاب کنند و از برخورد خود با این روبات جلوگیری کنند اما یک چالش بزرگ برای این روبات آن دسته از اشیائی هستند که به صورت موقت –مثلا چرخ دستی بار- سر راه آن قرار می گیرند. اینها مواردی هستند که نه خودشان قادر به تشخیص مسیر حرکتشان هستند که از سر راه این روبات کنار بروند و نه اشیائی دائمی هستند که این روبات برای آنها برنامه ریزی شود.

این موضوعی است که هنوز در حال کار بر روی آن هستند تا این روبات را با وظایفی همراه کنند تا مطمئن شوند که این روبات هم قادر به درک رفتار انسان ها می باشد و مطابق با این رفتارها عمل می کند.

فراخوانی طرح های مذکور برای اسپنسر از ۳۰ نوامبر در فرودگاه بین المللی آمستردام شروع می شود و تست های برنامه ریزی شده برای آن تا ماه مارس طول می کشد. این تکنولوژی می تواند برای همه ی روبات هایی که لازم است با انسان ها در تعامل باشند از جمله روبات هایی که برای مراقبت از سالمندان در خانه های آنها به کار می روند، اعمال شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر