;
coinex

اتومبیل های خودران گوگل می توانند با عابرین پیاده ارتباط برقرار کنند

اتومبیل های خودران گوگل می توانند با عابرین پیاده ارتباط برقرار کنند

طراحی و تولید اتومبیل های کاملا خودران یکی از رویاهایی است که گوگل در زمینه ی آن فعالیت می کند. یکی از مشکلات گوگل، طراحی امن و بسیار دفاعی این اتومبیل ها می باشد. در چهار راه ها، تقاطع و در شرایطی که انبوهی از وسایل نقلیه با جسارت راه خود را باز می کنند، اتومبیل های خودران گوگل با مشکل مواجه هستند. این مساله ممکن است استقبال مردم را کاهش دهد، چرا که در اتومبیل هایی که بسیار مودبانه و آهسته توقف می کنند، امکان برخورد از عقب وجود دارد. و درنهایت به دلیل حرکت آهسته امکان دارد برگه ی جریمه ی سرعت دریافت کنند.

اوایل این هفته، گوگل یک پتنت ارائه داد که در این روش اتومبیل های خودران می توانند با عابرین پیاده و سایر خودروها ارتباط برقرار کنند و به آنها امکان پیش بینی رفتار خود را بدهند. برای مثال یک چراغ چشمک زن کنار درب های خودرو، منع عبور عابرین پیاده از روبروی اتومبیل را مشخص می کند. و علامتی دیگر روی سپر جلو ، عبور امن از روبروی اتومبیل را تعیین می کند.  یک دست روباتیکی می تواند همین علائم را برای سایر وسایل نقلیه ی موتوری مشخص کند.

خودروهای کاملا خودران در چهار سال آینده در جاده ها حضور خواهند داشت

مدیر عامل شرکت فورد اخیرا به صراحت اعلام کرد که خودروهای کاملا خودران در چهار سال آینده در جاده ها حضور خواهند داشت. در حال حاضر تسلا بعضی از تکنولوژِی های پیشرفته خود را عنوان کرده و در حال نصب آنها روی اتومبیل های موجود، از طریق بروزرسانی های نرم افزاری می باشد. رگولاتورها برای همزمانی و مدیریت سرعت گسترش این تکنولوژیبا مشکل مواجه هستند. اما شرکت هایی مانند گوگل می دانند که حتی یک تصادف  یا یک مرگ و میر در اوایل استقرار وسایل نقلیه ی مستقل می تواند صنعت را چند سال به عقب بازگرداند. گوگل در تلاش است اتومبیلی بسازد که مسافران، دیگر راننده ها و عابرین پیاده را کاملا از خطر بازدارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر