;
coinex

حذف جک هدفون ۳.۵ میلیمتری در آیفون ۷ (شایعه)

جک هدفون ۳.۵ میلیمتری. اپل برای حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری از روی نسل بعدی آیفون ها برنامه ریزی می کند

بنا به گزارش وب سایت ژاپنی Mac Otakara، اپل برای حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری از روی نسل بعدی آیفون ها برنامه ریزی می کند و قصد دارد به جای آن، یک کانکتور لایتنینگ (Lightning) آل-این-وان (all-in-one) قرار دهد و به این ترتیب ضخامت این گوشی را کاهش دهد. اپل همچنین EarPod های مجهز به لایتنینگ را به منظور پشتیبانی از خروجی صوتی جدیدی که بر روی دستگاه های آی او اس آینده قرار می گیرد، منتشر می کند.

این گزارش ادعا می کنند که این کانکتور لایتنینگ جدید از هدفون های بلوتوثی و مجهز به لایتنینگ پشتیبانی خواهد کرد و دارای یک DAC یا مبدل دیجیتال به صوت، برای سازگاری با هدفون های سیمی قبلی با استفاده از جک های استریوی ۳.۵ میلی متری استاندارد می باشد. یک جک ۳.۵ میلی متری برای آداپتور لایتنینگ لازم می شود.

گفته می شود که به احتمال زیاد “آیفون ۷” از آیفون ۶اس که به ضخامت ۷.۱ میلی متر می باشد، ۱ میلی متر نازکتر است. با اینکه نسل ششم آیپاد هم با ضخامت ۶.۱ میلی متری از نظر نازک بودن شبیه است اما این مدیا پلیر قابل حمل هنوز هم دارای یک جک هدفون ۳.۵ میلی متری می باشد.

اپل همچنین ایرپادهای مجهز شده به لایتنینگ عرضه خواهد کرد که در یک باکس به همراه آیفون ۷ قرار می گیرد و به صورت مجزا هم برای استفاده از دیگر دستگاه های آی او اسی فروخته می شود. ایرپادهای اخیر اپل با یک جک استریوی 3.5 میلی متری در آینده ای نزدیک برای خرید در دسترس قرار می گیرند.

اپل مشخصات جدید MFi Program را در ماه ژوئن سال 2014 معرفی کرد که به سازندگان شخص ثالث این امکان را می دهد که هدفون هایی بسازند که از طریق یک کابل لایتنینگ به دستگاه های آی او اسی متصل می شوند، اما تا به حال عرضه ی آن به کندی صورت گرفته است. فیلیپس تنها در طول 14 ماه گذشته از هدفون های  Fidelio M2L و Fidelio NC1L مجهز به لایتنینگ رونمایی کرد.

اگر این شایعه درست باشد، احتمالا این تصمیم اپل برای سوئیچ به یک کانکتور all-in-one لایتنینگ برای شارژ و خروجی صوتی با همان نوع از اختلاف هایی روبرو شود که در سال ۲۰۱۲ به منظور جایگزین کردن کانکتور داک 30 پین اختصاصی خود با کانکتور لایتنینگ کوچکتر بر روی آیفون ۵، پیش آمد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: macrumors


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر