;
coinex

دانشمندان نوعی کیبورد پوشیدنی و قابل برنامه ریزی ساخته اند

کیبورد پوشیدنی و قابل برنامه ریزی. یک کیبورد قابل برنامه ریزی و کارامد با استفاده از یک نوع لاستیک نرم، انعطاف پذیر و قابل کشش که به عنوان الاستومر دی الکتریک شناخته شده است، توسعه داده اند.

اکثر کیبوردهایی که ما با آنها آشنا هستیم، در واقع قطعه ی پیچیده ای از سخت افزار هستند که معمولا ترکیبی از سیم ها و فنرها را به نمایش می گذارند، اما دانشمندان دانشگاه آوکلند در نیوزلند، با استفاده از یک نوع لاستیک نرم، انعطاف پذیر و قابل کشش که به عنوان الاستومر دی الکتریک شناخته شده است، یک کیبورد قابل برنامه ریزی و کارامد توسعه داده اند.

این صفحه کلید نمونه متشکل از دو لایه ی حسگر با یک ساختار منسجم چند لایه ای می باشد. این سطح به ۹ بخش مختلف سنجش تقسیم می شود که اساسا ۹ کلید قابل برنامه ریزی ایجاد می کند و در واقع با فشردن بخشی از این صفحه ی لاستیکی، سنسورها ان را شناسایی می کنند و روند مربوط به پردازش اطلاعات آن شروع می شود.

این کیبورد به کیبوردهای قابل برنامه ریزی که بر روی صفحه نمایش به کار می رود، شبیه می باشد که ما بر روی صفحات لمسی شاهد آن هستیم، اما با این مزیت های انعطاف پذیر ونرم بودن این کیبوردها دیگر جایی برای نگرانی از خراب شدن آنها وجود ندارد.

Daniel Xu که یکی از نویسندگان این مقاله می باشد اینگونه توضیح می دهد: “یکی از مزایای این صفحه کلیدی که ما توسعه داده ایم این است که در اصل یک ورق نازکی از لاستیک می باشد. این می تواند برای حسگرهای پوستی به منظور ضبط حرکات ساخته شود که برای ورزشکاران، پزشکان و برای کنترل کننده های جدید مربوط به حرکات تعاملی مفید است.”

در این مقاله به این نکته اشاره می شود که تعداد و طرح بندی کلیدها یا نواحی حسگر به سادگی و با برنامه ریزی مجدد این کیبورد لاستیکی تنظیم می شود که می تواند جایگزین سیم های جدید اضافه شده و یا دیگر تنظیمات سخت افزاری باشد.

قابلیت صفحه کلید لاستیکی با استفاده از بازی های ویدئویی مورد آزمایش قرار گرفت و این محققان دستکشی ساخته اند که از همین مواد مشابه در آن استفاده شده است که می توانید برای صنعت بازی استفاده شود.

شرکتی به نام StretchSense از این آزمایشگاه بیومتریک برای توسعه ی تکنولوژی پوشیدنی و دیگر محصولاتی که امکان استفاده از این سنسور را برای شناسایی عملیات کششی  می دهند، تقلید کرده اند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر